اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. خرداد 1395 - 10:02   |   کد مطلب: 18277
استاندار همدان گفت: دولت با روان سازي شرايط کار براي کارفرمايان به دنبال آن است تا واحدهاي توليدي سرپا بماند تا کارفرمايان با حفظ کارگران خود با ارتقا وضعيت تعداد شغل هاي بيشتري ايجاد کنند.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در نشست هم انديشي صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: امسال بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل است و ما نيز طالب اين بوديم که بتوان با هم افزايي مشکلات اشتغال جوانان را حل کنيم.

وي ادامه داد: مشکلات اقتصادي استان نيز بدون کمک واحد هاي توليدي فعال در استان محقق نخواهد شد که براي اين کار بايد واحدهاي نيمه تعطيل را فعال و واحد هاي توليدي فعال را نيز تقويت کنيم.

وي ادامه داد: از فروردين ماه سال 93 تا امروز ماهانه بين 800 تا يک هزار شغل جديد در استان ايجاد شده است که اين مرهون تلاش هاي واحدهاي توليدي استان است اما آنقدر مشکل بيکاري در استان وسيع است که اين همه شغل ايجاد شده نتوانسته است گوشه اي از اين مشکلات را پر کند.

وي بيان کرد: تا آبان ماه سال 92، 21 هزار شاغل در استان بيکار شده بودند که اينها کارگران واحدهاي توليدي استان بودند، چرا که تا اين تاريخ نيز از 1500 واحد توليدي استان 600 واحد از گردونه توليد خارج شده بود.

نيکبخت اضافه کرد: تنها 18 واحد توليدي استان در آبان ماه 92 بالاي 70 درصد ظرفيت کار مي کرد که در اين شرايط ما بايد جاي اين خلا ها را پر کرده و در کنار آن براي جواناني که تازه وارد ميدان کار شده اند اشتغال ايجاد کنيم و در کنار آن افراد بيکار شده را نيز به کار بازگردانيم.

استاندار همدان تصريح کرد: روز گذشته هفت خبرنگار از واحدهاي توليدي استان با انتخاب خود بازديد کردند اما تنها يک تخلف ديده بودند که آن هم مربوط به يک واحد توليدي بود که تعداد شاغلان خود را به تامين اجتماعي پنج نفر اعلام کرده بود اما در بازديد ها تعداد شاغلان آن 20 نفر بود.

استاندار همدان گفت: هيات هاي رسيدگي به تخلفات کار اين اعتقاد را داشته باشند که اگر کارفرمايي وجود نداشته باشد کارگري هم مشغول به کار نخواهد شد، پس بايد شرايط براي کارفرمايان تسهيل شود، از سويي بايد کارگران را نيز حمايت کنيم اما نبايد احساسات به خرج داد که اين مي تواند به ضرر توسعه استان باشد.

نيکبخت تصريح کرد: تا زماني که کارفرما شرايط لازم را نداشته باشد ديگر کارفرمايان جذب استان نخواهند شد، لذا از هيات هاي رسيدگي به تخلفات مي خواهم بر مبناي واقعيت ها راي دهيد، با مدارا مشکلات را حل کنيد و تا مي توانيد از تعطيل شدن واحد ها جلوگيري کنيد.

استاندار همدان با بيان اينکه کار سرمايه گذار براي ما مقدس است افزود: هيچ دولتي قادر و مجاز به زدن کارخانه و ايجاد شغل نيست و هماني هم که در دست دارد طبق اصل 44 بايد به بخش خصوصي واگذار کند.

وي بيان کرد: طبق چشم انداز کشور بايد به رشد هشت درصد برسيم که براي تحقق اين امر 900 هزار ميليارد تومان و 70 ميليارد دلار سرمايه گذاري هستيم و به غير از بخش خصوصي داخلي و سرمايه گذار خارجي هيچ فردي نمي تواند اين کار را انجام دهد.

وي اضافه کرد: دولت براي اين موضوع بايد شرايط را فراهم کند اما بخش خصوصي بايد وارد شود.

وي بيان کرد: بعد از حل تحريم ها چند سرمايه گذاري مستقيم خارجي در استان داريم که ايجاد دو نيروگاه در استان، طرح توليدي در شهرستان رزن و در شهرستان ملاير البته نياز ما به سرمايه گذاري مثل سابق نيست سرمايه گذار خارجي امروز بايد تکنولوژي را با خود بياورد و از توان نيروهاي ما استفاده و محصولش را به صورت مشترک با ايران صادر کند.

نيکبخت گفت: دولت مصمم است تا براي اجراي اقتصاد مقاومتي به کارفرمايان هر کمکي در قالب مصوبه دولت و ستاد تسهيل انجام دهد.

وي اضافه کرد: از اين پس طبق اين مصوبه تمام واحد هاي توليدي بدهکار، معوقه دار، واحدهاي قرار گرفته در سر فصل مشکوک الوصول و کارفرمايان داراي چک برگشتي براي دريافت تسهيلات هيچ مانعي نداشته باشند.

استاندار همدان اظهار کرد : اداره ماليات و سازمان تامين اجتماعي حق ندارند هيچ کارفرمايي را به دليل بدهي از پرداخت وام منع کنند.

وي اذعان کرد: اگر کارفرما را کمک کنيم مطمئن باشيد خود به فکر کارگر خواهد بود، در عين حال اجازه هيچ ظلمي به هيچ کارگري نخواهيم داد اين امر نيازمند مديريت است.

وي عنوان کرد: قرار است دولت تسهيلاتي را براي واحدهاي توليدي و سرمايه در نظر بگيرد چرا که معتقديم سرمايه در گردش با سود 21 درصد نمي تواند مشکل واحد هاي توليدي را حل کند.

نيکبخت با بيان اينکه دولت 160 هزار ميليارد ريال تسهيلات در گردش براي واحدهاي توليدي پيش بيني کرده است ادامه داد: سهم واحد هاي توليدي استان از اين رقم مشخص خواهد شد.

وي افزود: قصد داريم تمام واحد هاي توليدي تعطيل شده را به کار برگردانيم و تا پايان ماه رمضان همه واحد هاي توليدي تعطيل شده استان به کار برمي گردند مگر واحدي که ديگر متروکه شده و بايد براي ساختمان آن کاري از جمله واگذاري انجام داد.

استاندار همدان گفت: در اتصال به فرمايشات مقام معظم رهبري و تاکيدات رياست جمهوري اميدواريم بتوانيم امسال اين شعارهاي اقتصادي را تحقق بدهيم چرا که با توجه به نام سال ديگر شعار، برنامه، نوشته و گزارش کافسيت و امسال سال عمل است.

وي اضافه کرد: اگر سوئيفت نباشد بانک ها و توليد ما قفل خواهد بود و با توجه به اين امر هم اکنون صادرات نفت ما به دو ميليون بشکه رسيده است که اميدواريم امسال رونق ايجاد شود و به برکت آن مشکلات اقتصادي ما حل شود.

نيکبخت ادامه داد: خوشبختانه ديگر آن افق يخ زده در کشور حاکم نيست اما نمي دانم چرا برخي خود زني مي کنند اينها مدام مي پرسند نتيجه برجام چه شد، در حاليکه به دنبال برجام روزانه سرمايه گذاران و هيات هاي اقتصادي مختلفي به کشور سفر مي کند.

وي بيان کرد: اين همه سرمايه گذاري که به کشور مي آيند حاصل هدايت گري داهيانه مقام معظم رهبري و مسايل مذاکراتي است.

استاندار همدان بيان کرد: امسال سال خوبي براي ملت ايران است و به همه شما کارفرمايان نيز قول مي دهم که در کنار شما و همراهتان هستيم تا براي ادامه راه دلگرم باشيد.

وي ادامه داد: تا سال 92 توليد اين استان تمام شده بود و در حال از بين رفتن بود، اما امروز آن دوران گذشته است پس روحيه صنعت گري را از نو بسازيد تا مشکل جوانان اين مرز و بوم را حل کنيد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان