اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1395 - 18:10   |   کد مطلب: 18060
استاندار همدان خواستار به کار گيري همه توان از سوي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي کشور براي معرفي همدان و تبديل آن به مقصد گردشگري شد.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در ديدار با محمدرضا کارگر، مدير کل امور موزه هاي کشور، با تقدير از خدمات رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور، گفت: اقدامات دکتر سلطاني فر در  اين سازمان ، اقداماتي ماندگار است و رئيس سازمان توجه ويژه اي به استان همدان دارند که قابل تقدير است.

وي افزود: توسعه بايد همه جانبه باشد البته اولويت ها بنا به توانمندي ها و وضعيت هر منطقه متفاوت است.

استاندار اضافه کرد: در توسعه، هرجا زياده روي و افراط شود ، آسيب مي رساند و بايد همه پتانسيل و مزيت ها را در توسعه ديد.

نيکبخت در اين ديدار که صبح روز شنبه در استانداري همدان انجام شد، تصريح کرد: برخي کشورها امروز از مزيت هاي نسبي گذشته اند و به دنبال مزيت هاي اکتسابي هستند البته در استان همدان شرايط بگونه اي است که مزيت هاي نسبي و پتانسيل هاي ذاتي، دست نخورده است.

وي خاطرنشان کرد: در توسعه استان، همه اولويتها لحاظ شده، کشاورزي و صنايع تبديلي آن در اولويتها است اما گردشگري همدان با توجه به شرايط کم نظيري که دارد، با اولويت و ضريب بالاتري در توسعه لحاظ شده است.

استاندار با بيان جاذبه هاي گردشگري همدان، ادامه داد: اکنون ده هتل در همدان در حال اجرا يا مطالعه است که 5 هتل ، پنج ستاره هستند و اين اقدامات، مبناي گردشگري است.

نيکبخت اظهار داشت: نوروز 95 نسبت به سال قبل، گردشگران خارجي استان 2 و نيم برابر شدند و اين بسيار اميدوارکننده است.

وي در پايان با تقدير از اهتمام سازمان ميراث فرهنگي کشور براي اتمام موزه منطقه اي همدان، بيان داشت: سازمان ميراث فرهنگي استان در ساخت و احداث موزه هاي محلي از سوي استان ياري خواهد شد.

مدير کل امور موزه هاي کشور نيز در اين ديدار گفت: از نگاه و درک استاندار همدان نسبت به مباحث ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تقدير مي کنم.

محمدرضا کارگر، افزود: بر اساس سياست هاي سازمان، در حوزه ميراث فرهنگي اتمام پروژه هاي نيمه تمام در اولويت قرار گرفته است و با اين اولويت ساخت پروژه موزه منطقه اي استان همدان به پايان خواهد رسيد.

وي اضافه کرد: در اين خصوص ساماندهي وضعيت اطراف موزه منطقه اي همدان به ارتقا فرهنگ منطقه کمک مي کند و منطقه را براي تبديل شدن به يک قطب فرهنگي شهر آماده مي کند.

در اين ديدار مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان نيز حضور داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان