اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 20525
همرزم شهید همدانی به اصطلاح نور بالا که در شب عملیات به همرزم های خود می گفتند اشاره و اظهارکرد: شهید همدانی 40 سال نور بالا می زد و آماده شهادت در راه حق بود.

به گزارش صبح الوند، همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاجج حسین همدان بر آن شدم با تنی چند ازافرادی که از نزدیک با وی درارتباط بودند مصاحباتی داشته باشم یکی از آنان حاج میرزا سلگی جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس بود.

 

حاج میرزا سلگی در بیان خصوصیات شهید همدانی گفت: در همه شهدا اخلاص و اخلاقی مثال زدنی وجود داشت که این امر در شهید همدانی بسیار برجسته تر بود و خصوصیات الهی و ولایی که در وی وجود داشت او را تبدیل به یک الگو کرده بود.

 

وصف خصوصیات شهید همدانی در کلام سخت است

وی با بیان اینکه با کلام نمی شود خصوصیات و علاقه اش به سردار شهید همدانی  را بیان کرد اظهارکرد: شاید از لحاظ بیان نتوانم آن علاقه ای که به شهید  دارم و آن عشق و در خشندگی و مردمداری که  از شهید در ذهن من است بیان کنم  ولی فقط می توانم بگویم علاقه ام به شهید همدانی  به حدی هست که حاضرم تمام وجودم را دراین راه و الگو گرفتن از چنین انسانهایی  بگذارم.

 

همرزم شهید همدانی  اظهار کرد: شهید همدانی با خصوصیات برجسته خود سبب هدایت احاد عمده ای از جامعه و الگویی برای همه رزمندگان کشوری و جهانی  بود.

 

وی در خصوص مدت زمان آشنایی با سردار شهید همدانی گفت: از ابتدای تشکیل لشگرانصار الحسین (ع) و حتی هنگامی که فرماندهی تیپ دیگر را گرفتند با وی تا زمان شهادتش در ارتباط بودم و حضور در کنار شهید برای من لذت بخش  و هم هدایت گر بود و از وجود شهید از جهات مختلف بهره می گرفتم.

 

شهید در شب عملیات به همه روحیه می داد

رزمنده دفاع مقدس  با بیان اینکه شهید را  در خیلی از عملیات ها  فداکارتر از خودمان می دیدیم اظهار کرد: در عملیات والفجر 5 که از عملیات های موفق و با فرماندهی این شهید بود من مجروح شده بودم و شهید با وجود مسئولیت سنگینی که داشت با هدایت و جملات امید بخش به من و بقیه روحیه می داد.

 

وی اظهار کرد: شهید بزرگوار ولایتمداری ، صداقت و مردمداری را در عمل اثبات کرده بود وهمه اینها دست به دست هم داده بود  و از شهید  یک مجاهد فی سبیل الله ساخته بود و حتی بعد از جنگ هم آرام نگرفت و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) پیش قدم شد.به شکلی که  نیروهای مردمی سوریه توسط شهید همدانی سازماندهی شدند.

 

حاج سلگی  به اصطلاح نور بالا که در شب عملیات به هم رزم های خود می گفتند  اشاره  و اظهار کرد: چهره شهید حالت ویژه ای داشت که اینها معمولا در چهره مومنین است و شهید همدانی 40 سال نور بالا زد.

 

همرزم شهید همدانی از دلتنگی اش برای شهید گفت و اظهار کرد: شهادت را عین عدالت میدانم ولی داغ و فراق وی  بسیار برای من سنگین بود و توی جاده ها و هنگامی که  به جنوب می روم  جای خالی شهید را احساس می کنم.

 

وی در پایان به تشییع جنازه با شکوه این شهید اشاره کرد و اظهار کرد: صداقت، مردمداری واخلاص شهید سبب جذب بسیاری از مردم به وی شده بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان