اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1399 - 14:28   |   کد مطلب: 34052
عمار رهبر لقب گرفته بود اما او را ابو وهب میخواندند کردستان، سرپل ذهاب، تنگه مرصاد، دوکوهه، شلمچه، طلائیه وخین، وجب به وجب خوزستان، خیابان های تهران در فتنه ۸۸ و کوچه پس کوچه های حلب رد گام های استوارو مردانه اش را بوسیده اند.
شهید حاج حسین همدانی، حبیب حرم و عمار انقلاب

به گزارش صبح الوند،  عمار رهبر لقب گرفته بود اما او را ابو وهب میخواندند کردستان، سرپل ذهاب، تنگه مرصاد، دوکوهه، شلمچه، طلائیه و خین، وجب به وجب خوزستان، خیابان های تهران در فتنه ۸۸ و کوچه پس کوچه های حلب رد گام های استوارو مردانه اش را بوسیده اند. فرمانده مقتدری که در کنار سجاده متواضع ترین بود و همیشه پس از نماز، درسجده دعای‌ اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک صورتش را از اشک پر می کرد.

 

بعد از حماسه آفرینی در ۸ سال دفاع مقدس کنار شهدان همت، متوسلیان، وزوایی، شهبازی و هزاران همسنگر دیگرش و نجات کشور در فتنه ی ۸۸، نوبت هم رزم بودن با مدافعان حریم عشق رسید این اواخر دوشادوش «حاج قاسم» انتظار رسیدن به فیض شهادت را می کشید.

 

 

سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج حسین همدانی، یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بین سپاهیان به “حبیب سپاه” معروف شده بود.  فرماندهی لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان، فرماندهی لشکر ۱۶ قدس استان گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس، فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت، ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان، عضویت هیات امنای هیئت رزمندگان و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گوشه ای از مسئولیت های پر شمار این فرمانده شجاع و سردار دلاور سپاه اسلام است.

 

 

در  بیان دشمنان مصدق بارز اشداء علی الکفارو رحمابینهم بود. اعتراف روزنامه Wall Street Journall در مورد عظمت این سردار شهید ختم کلام است، “ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است. ”

 

 

همچنین حاج حسین همدانی همان مردی بود که پیشرو بسیجیان و سپاهیان در فتنه سال ۸۸ شناخته می شد. او با درایت و بصیرت خود توانست راه درست را تشخیص دهد و با کمترین هزینه برای نظام و مردم، فتنه آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی را خنثی کند.

 

 

حبیب سپاه اسلام با رافت اسلامی حدود ۸ ماه تلاش کرد تا این ماجرا ختم به خیر شود. سردار همدانی در شناخت ویژگی های نیروهای مردمی و بسیج، فوق العاده مسلط بود، در فرماندهی آنها قابلیت های زیادی داشت و جزو بهترین فرماندهان تهران بود.

 

 

سردار فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مورد روز های تلخ فتنه ۸۸ و فرماندهی مدبرانه سردار شهیدهمدانی می گوید: شهید حاج حسین همدانی آن روزها فرمانده سپاه تهران بزرگ بود. در رصدهای اطلاعاتی سربازان انقلاب متوجه شدیم که دستگاه ها و سیستم های اطلاعاتی امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی پشت صحنه جریان راه اندازی فتنه ای بزرگ هستند، فتنه ای که به دنبال تغییر افکار پاک و اذهان جوانان ما با دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی های خود بود.

 

 

او این موضوع را به طور کامل متوجه شده بود و از طرفی جوانانی هم ناپخته و فریب خورده بودند که در صحنه فتنه آشوب ایجاد می کردند، عمده آنان از روی عدم اطلاعات و شناختی که به جریان فتنه برمی گشت، در خیابان ها حضور پیدا می کردند و آن خسارت های بزرگ را برای کشور رقم زدند. وی در این باره با تاکید بر این صحبت رهبر معظم انقلاب که “در درگیری های خیابانی کشته نمی‌پذیرم” ادامه داد: هیچ کس حق حمل اسلحه در تهران را نداشت. به این قیمت که حتی ممکن بود ما مورد حمله قرار بگیریم. در طول مدت این اتفاقات از حدود ۴۵ هزار بسیجی که در صحنه بودند حتی یک فشنگ هم شلیک نشد.

 

 

سردار حسین بهشتی رئیس بسیج مساجد و محلات کشور هم در مورد آن روزها می گوید: سردار همدانی تاکید داشت در مواجهه با افراد حتی اغتشاشگران حتما اخلاق رعایت شود. در آن مقطعی که حادثه عاشورا اتفاق افتاد خود سردار به شخصه در میدان حاضر بود و مانند یک رزمنده بسیجی در صحنه مهار اغتشاشات حضور میدانی داشت. این طور نبوده که در قرارگاه بنشیند و فرماندهی کند.

 

 

علی ثابت از بسیجیان سپاه محمدرسول‌الله (ص) نیز در وصف محرم ۸۸ می گوید: ایشان از قبل احتمال می‌داد فتنه‌گران عزاداری سیدالشهدا (ع) را بر هم بزنند و تبدیل به یک گردهمایی سیاسی کند. به همین دلیل از روزهای قبل آمادگی لازم را فراهم کرده بود. شهید همدانی نقش مهمی در شناسایی و پیش‌بینی حرکات فتنه‌گران داشت. شاخصه گذاری برای تشخیص عوام و خواص از یکدیگر و شناسایی حرکات احتمالی کار هر کسی نیست از طرف دیگر مدیریت ایشان در مهار اوضاع نقش به سزایی در خاموش کردن آتش افروزی‌های جریان فتنه داشت.

 

 

رضا میرزایی، پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس با بیان نقش کلیدی سردار همدانی در ماجرای سال ۸۸ می گوید: زمانی که دشمن و ضدانقلاب در سال ۸۸ سراسر تهران را به آشوب کشیده بود، شهید همدانی که فرمانده لشکر محمدرسول الله تهران بود، با شجاعت، تدبیر، قاطعیت و قدرت پیش رفت و حرفه ای عمل کرد و بدون آنکه به کسی آسیب برسد، تمام فتنه گران را سرکوب و امنیت پایدار را به تهران بازگرداند.

 

 

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید همدانی غیر از آن که در جنگ و دفاع از میهن اسلامی و حتی در جبهه مقاومت فعال باشد، در زمینه های فرهنگی و اجتماعی هم اقداماتی خوبی داشت، گفت: وی کسی بود که هیأت ثارالله و رزمندگان اسلام را پایه گذاری کرد و همه هیأت‌ها در ماه محرم در این هیأت عزاداری می‌کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان