اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مهر 1395 - 9:15   |   کد مطلب: 20491
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت های شهید همدان در فتنه سال 88 و شام گفت: فتنه سبب گمراهی افراد بزرگ می شود ولی شهید همدانی متوجه فتنه شد و آن را مدیریت کرد.

به گزارش صبح الوند، محمد حسین صفار هرندی در مراسم اختتامیه شعر حبیب حرم در مجتمع ابن‌سینای همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم همدان که عشق آن‌ها به امام حسین (ع) زبانزد خاص و عام است گفت: یکی از نشانه‌های این عشق آن است که اسم انصارالحسین (ع) را بر لشگر خود نهاده‌اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در جایی گرد هم آمده‌ایم که اهالی شعر و ادب به  سرودن شعرهایی در مدح بزرگ‌مردی پرداخته اند که زندگی خود او قصیده بلندی است.

 

وی با بیان اینکه سرودن شعر برای شهید همدانی چندان سخت نیست اظهار کرد: خارج از قواعد فنی شعر باید گفت تمام زندگی این شهید منظوم است و هیچ دوره‌ای را نمی توان در زندگی وی پیدا کرد که نسبتش با بقیه نامتناسب باشد.

 

صفار هرندی با بیان اینکه  امام حسین (ع) برای نجات مردم از جهل و نادانی خون قلب خویش را در راه خدا نثار و اصحاب وی هم خونشان را نثار امام حسین (ع) کردند  اظهار کرد: امام حسین (ع) که خودش برای خدا خون داده دیگران برای او خون دادند این مظهر بندگان الهی است و شهید همدانی یکی از انصار امام حسین (ع)است.

 

وی با بیان اینکه شهید همدانی تا آخر عمر ثابت‌قدم در دفاع از انقلاب اسلامی بود اظهار کرد: کسانی بودند که در مسیر دفاع از حق مایه گذاشتند ولی جاهایی که دفاع از حق پیچیده شده نتوانستند درک کنند اما وقتی زندگانی شهید همدانی را مرور می‌کنید متوجه می‌شوید که زندگی وی همیشه یک آهنگ داشته و قافیه را هرگز فراموش نکرده است و این فضیلت‌ها است که یک فرد را تبدیل به اسطوره می‌کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: شهید همدانی سال 88 به اعتبار تکلیفی که بر دوش داشت در مقابل فتنه جانانه در صحنه حاضر و با اقتدار عمل کرد و  با دلسوزی برای جوانان و افراد فریب‌خورده به آن‌ها تذکراتی را داد و مانع از ادامه حضور آن‌ها در فتنه شد.

 

وی تصریح کرد: نمونه بارز  آن را مشاهده کردید که در اواخر فتنه خیلی‌ها راه خود را یافتند و از آنان جدا شدند.

 

صفار هرندی با بیان اینکه شهید همدان همیشه به فکر جوانان بودند افزود: در همان اوج فتنه شهید به فکر آن بود محیط تفریح برای جوانان تهرانی تهیه کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار کرد: شهید همدانی کسی بود که انتخاب خدایی کرد گاهی اوقات ممکن است فردی از خلق خدا غافل شود  اما شهید همدانی  به هردو توجه داشت.

 

وی  با اشاره به اینکه مکن است در طول تاریخ خیلی از حوادث به فراموش سپرده شود گفت: آوردن زندگی بزرگان به‌صورت شعر سبب می‌شود که هیچ‌وقت فراموش نشود و به قول رهبر انقلاب هیچ حقیقتی بدون توسل به شعر باقی نخواهد ماند.

 

صفار هرندی اظهار کرد: شهید همدانی در فتنه شام با کمک از نیروهای مردمی سبب خروج عده‌ای از موضع حیرت شد.

 

وی با بیان اینکه  در دوران فتنه خیلی‌ها از بزرگان هم مسیر خود را گم می‌کنند  اظهار کرد: فتنه آدم‌های بزرگ هم کنار میزند ولی شهید همدانی کم نیاورد و مثل روز برایش روشن بود که این فتنه را بابد تدبیر کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان  اظهار کرد: باید به خانواده شهید همدانی به دلیل داشتن چنین میراث گران بهایی که سبب هدایت خیلی عظیمی از مردم چه در داخل و چه در خارج ایران شده است تبریک گفت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان