اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 12:47   |   کد مطلب: 27040
مشاور عالی مقام معظم رهبری شهدای مدافع حرم را مظهر بصیرت دانست و گفت: عصبانیت ترامپ از تجهیزات هسته ای ایران نیست بلکه از عملکرد مدافعان حرم در جبهه مقاومت است.
حداد

به گزارش صبح الوند، غلامعلی حداد عادل در اختتامیه دومین جشنواره حبیب حرم ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای اسلام علی الخصوص شهید حاج حسین همدانی و شهید قهاری سعید گفت: روح دل دادگی به خدا را در شهدای همدان دیده ام  و این شهیدان نمونه هایی از این روح بزرگ ملکوتی هستند.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری اظهار کرد: همدان با آن سابقه درخشان تاریخی و  سهم بزرگی که در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد وظیفه شایسته خود را در انقلاب اسلامی ایفا کرده است  و ما همدان را یک اقلیم عارف پرور میدانیم و خیلی از علما و مجتهدین بزرگ از این سرزمین برخاستند .

 

*همدان شهر شهدا و علمای بزرگ است

وی خاطر نشان کرد: شهر شما شهر شهدا و علمای بزرگ است و از انفاس قدسی شهید مدنی ، مرحوم آخوند معصومی همدانی وموسوی اصفهانی و سایر بزرگان بهره مند شده است.

 

حداد عادل به بیان خصوصیات شهید همدانی پرداخت و گفت: من شهید را زیاد نمیشناختم اما احوالات وی را در زمان جنگ و همچنین در زمانی که در جبهه مقاومت بود شنیده بودم و آخرین دیدار من با وی در بیت رهبری بود و  هنگامی بود که عصر آنروز برای آخرین بار به سوریه اعزام شدند.

 

 

*شهید همدانی معجزه انقلاب است

وی امثال شهید همدانی ها را معجزه انقلاب خواند و گفت: معجزه انقلاب  را ببینید که کسانی که دوره ندیده اند  و از این تئوری ها چیزی نخواندند این انقلاب اینها را به جاهایی میرساند که کار به جایی میرسد که وقتی  استکبار جهانی و عرب با انواع سلاح ها و پولها داعش و گروه های تکفیری را تجهیز میکنند و در یک کشور کوچکی مثل سوریه به میدان میاورند ، یک دلاوری همچون شهید همدانی  انقلاب اسلامی ایران  را به ملت سوریه عرصه میکند و یک بسیج صدها هزار نفری را سامان میدهد.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: شهید همدانی و همرزمانش نقشه های دشمنان اسلام را ناکام گذاشتند و این از معجزات انقلاب اسلامی ایران است.

 

*بصیرت  مدافعان حرم چراغ راه ما شود

وی شهید همدانی را مظهر ایمان ، شجاعت، اخلاق و جوانمردی دانست و گفت: میخواهم از همه صفات شهید همدانی به صفت بصیرت وی  تاکید کنیم و  این امری است که همه ما به آن محتاحیم و این باید چراغ راه ما باشد .

 

حدادعادل افزود: این جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که دشمن برای ما طراحی کرده  و عبور و غلبه بر  آن جز به مدد بصیرت ممکن نیست و شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند.

 

وی بیان کرد: مدافعان حرم میدانند که هدف آمریکا و اسرائیل از راه اندازی داعش چیست،  آنها میدانند که اگر امروز ایستادگی نکنند فردا باید داعش را  از خیابان های شهرهای ایران  جمع کنند.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری عنوان کرد: مدافعان حرم  با بصیرت میدانند این دستی که به نام داعش بیرون آمده، دست صهیونیست و آمریکا است و میدانند چه نقشه ای برای سوریه لبنان و عراق طراحی کرده اند و شهید همدانی یک نمونه از مجاهدان صدر اسلام است که میرود و آن میدان را اداره میکند.

 

*شهید حججی ها برای دفاع از آرمان های کربلا رفتند

وی اظهار کرد: شهیدی مثل شهید حجی دست از همه چیز میکشد و به جنگ به داعش می رود و  فقط برای حفاظت از یک ساختمان نیست بلکه برای دفاع از آرمان کربلا و ظلم ستیزی سیدالشهدا و دفاع از مرزهای شرف و استقلال مسلمانها می رود.

 

حداد عادل بیان کرد: وقتی شهید حججی میرود  و درسوریه به شهادت میرسد، این بستر را سردارانی مثل شهید همدانی فراهم کردند.

 

وی با اشاره به غوغایی که پس از شهادت شهید حججی در کشور پیچید گفت: داعش با نشان دادن فیلم سر بریدن این شهید می خواست ملت ایران را تحقیر کند اما این جوان با طمانینه و با چشم های با ایمان به این دوربین نگاه کرده  و به نشانه ایستادگی یک ملت ایستاده است.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: آن وقت ملت در واکنش به این اقدام داعش می گوید  شما خواستید با سربریدن این جوان ملت ما را تحقیر کنید اما هر کدام از ما یک شهبد ححجی هستیم.

 

وی افزود: این استقبال از شهید حججی نشانه ای از بصیرت به موقع است که نشان داد ملت به موقع در مقابل آرمان های انقلاب ایستاده است.

 

حداد عادل با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: شما توجه کنید یه صحبتهای اخیر ترامپ که مرتبا می گوید ایران از تروریست دفاع میکند، مشکل آن مشکل سلاح هسته ای در ایران نیست چون خودشان میدانستند، آنها از مدافعان حرم و امثال شهید همدانی و حججی ناراحتند.

 

وی اظهار کرد: همه ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم  و شهدا حقیقتا قدر انقلاب را میدانند و ما باید قدر آنان را بدانیم و بفهمیم این انقلاب چه کارهایی کرده که در ذهن دوستان انقلاب هم نمیگنجد.

 

 

*حفظ انقلاب از به دست آوردن آن سخت تر است

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دشمن برای مقابله با این انقلاب همه امکانات خود را به کار برده و ما باید بدانیم  که استکبار جهانی هم در جبهه فرهنگی، اعتقادی ،سیاسی و اقتصادی همه جور به مقابله با این انقلاب امده تا مردم از صحنه خارج شوند و پشت این حکومت نباشند.

 

وی به بیان جمله ای از شهید همدانی به نقل از شهید برجوردی پرداخت و گفت: حفظ انقلاب از به دست آوردنش سخت تر است و ما باید برای حفظ این گوهری که به دست ما رسیده آماده باشیم.

 

حداد عادل در پایان تاکید کرد: انصافا همدان با ان همه شهید که تقدیم انقلاب کرد احتیاج داشت به یک سرو بلند سرسبز همچون شهید همدانی  که نماد شهید پروری در این استان باشد.

 

*عصبانیت ترامپ از ایران حاصل تلاش های شهید همدانی در جبهه مقاومت است

در ادامه مراسم سردار مظاهر مجیدی  به بیان خصوصیات اخلاقی شهید همدانی پرداخت و گفت:خدا را شکر میکنیم که در ایام محرم هستیم چرا که شهید همدانی جز کسانی بود که در استان همدان هیات های اسلامی از جمله هیات رزمندگان اسلام را راه اندازی کرد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) اظهار کرد: امسال به مناسبت این جشنواره بیش از 1000 اثر توسط 350 شاعر به این جشنواره ارسال شده که بر خودم وظیفه میدانم از همه تشکر کنم.

 

وی اظهار کرد:زمانی که شهید همدانی به شهادت رسید و ان جملات ارزشمند. را رهبر در خصوص تفریظ داشتند ما 13 شهید دیگر داشتیم و بعد از ان بارها افرادی امدند ثبت نام کردند و می گفتند اجازه بدهید راه شهید همدانی را برویم.

 

سردار مجیدی با بیان اینکه امروز نتیجه زحمات و تلاش های شهید همدانی را میبینیم گفت: باید بگوییم دست مریزاد شهید همدانی اگر امروز میبینیم استکبار جهانی با  عصبانیت از ایران صحبت میکند به دلیل زحمان شبانه شما در سوریه است که یکه و تنها ایستادی تا درس مقاومت را امروز به ما یاددهی.

 

وی خاطر نشان کرد:  امروز نیروهای شما درس گرفته از بسیج, در سوریه رسالت شما را انجام میدهند.

 

فرمانده سپاه  انصار الحسین(ع) عنوان کرد:عصبانیت ترامپ این نیست مگر برگرفته از این فرهنگی که شما ایجاد کردید و امیدواریم خداوند کمک کند بتوانیم این مسیر شما را طی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان