اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1396 - 20:00   |   کد مطلب: 28897
عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طراحی دشمن هم برای مقابله با انقلاب پیشرفت کرده است گفت: امروز دشمن برای هر سه رکن اصلی انقلاب برنامه ریزی کرده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در نشست بصیرت افزایی و گسترش معرفت انقلابی در دومین همایش فعالان فرهنگی همدان ضمن تبریک روز مادر و روز زن اظهار داشت: امیدوارم مردم و بانوان ما حضرت فاطمه را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در بدو پیروزی انقلاب غافلگیر شدند افزود: دشمنان هیچ وقت در محاسبات خود پیش بینی نکرده بودند که در ایران چیزی به نام انقلاب اسلامی ایران رخ دهد.

حداد عادل بیان کرد: در بررسی مدارک و اسناد ساواک می‌فهمیدم حساسیت‌ها کمتر از توده‌های مردم بود و از علما و روحانیون کمتر احساس خطر می‌کردند و آنها فکر می‌کردند امام در تبعید در عراق است و گروه‌های داخلی از نفس افتاده‌اند و در داخل یکدیگر را می‌کشند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت:  موج انقلاب که بلند شد دشمنان نتوانستند به سرعتی که انقلاب پیش می‌رفت فکر کنند، تصمیم بگیرند و طراحی کنند لذا همیشه از انقلاب عقب بودند.

وی تصریح کرد: اول انقلاب تحلیل‌هایی که دشمنان داشتند تحلیل‌های سطحی بود و اصولا در محافل علمی غرب از شیعه آگاهی دقیقی نداشتند و متخصص در حوزه تشیع نداشتند و مفاهیمی مثل ولایت فقیه عاشورا و مهدویت برایشان مبهم بود.

حداد عادل اظهار داشت: اما امروز دشمن بعد از چهل سال ما را شناخته و مطالعه و بررسی کرده است و همان طور که انقلاب در این 40 سال سامان گرفته طراحی دشمن هم برای مقابله با انقلاب پیشرفت کرده و نقشه و برنامه‌های آنها اکنون خیلی پیچیده تر و حساب شده تر از اول انقلاب است چرا که در این زمینه به خوبی بررسی کرده اند.

وی عنوان کرد: مطلب مهم این است که انقلاب سه رکن داشته و استوار است یک ایمان به خدا و دین داری که ریشه آن است سپس رهبری و ولایت که حکم تنه را دارد و سوم مردمی که به منزله شاخ و برگ این درخت هستند و امروز دشمن برای این هر سه رکن برنامه ریزی کرده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دشمن برای هر سه رکن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده است، عنوان کرد: دشمن امروز در وهله اول به دنبال سست کردن ایمان مردم است که مظاهر این‌گونه اقدامات دشمن را به خصوص در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم.

حداد عادل با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی یک دنیای دیگری ایجاد کرده است، تصریح کرد: در مقایسه این دوران با اوایل انقلاب متوجه می‌شویم که دنیای امروز که با فناوری اطلاعات شکل گرفته دنیای دیگری است.

وی با اشاره به اینکه ماهواره‌ها امروز تیشه بر ریشه ایمان مردم زده‌اند، تأکید کرد: امروز هدف دشمن از شبه افکنی و فساد اخلاقی از طریق ماهواره به گناه کشاندن مردم و به‌ویژه نسل جوان ایران است و مشغول کردن نسل جوان از دیگر اهداف ترویج ماهواره‌ها است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن برنامه‌هایی وسیعی طراحی کرده است، ابراز کرد: دشمنان ما امروز متوجه شده‌اند که آنچه که مردم را برای جهاد و شهادت به صحنه آورد اعتقاد به خدا و آنچه مردم را به پیروی از رهبری واداشت اعتقادات به ولایت بود.

حداد عادل با تأکید بر اینکه اهداف برنامه‌ها و بیشترین توطئه‌های دشمن در بین مردم و برای خارج کردن آن‌ها از صحنه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: امروز هدف اصلی دشمن اقتصاد و راهبرد پایدار دشمنان فشار اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد موانع اقتصادی توسط دشمنان برای ایران از همان ابتدای انقلاب وجود داشت اما در چند سال اخیر تحت عنوان تحریم کاملاً ساماندهی شد، گفت: دشمنان معتقد هستند که در سطوح مختلف فلج‌کننده‌ترین تحریم تاریخ را به مردم ایران تحمیل کرده‌اند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن با تحمیل تحریم‌ها به دنبال نتایجی است، تأکید کرد: وقتی کشور در تحریم باشد نظام و حکومت ضعیف می‌شود و نارضایتی مردم، ازدیاد بیکاری، عدم سرمایه‌گذاری و از دیگر نتایج و عواقب تحریم‌ها و به دنبال این موارد آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه‌نشینی و انواع فسادهای اجتماعی در جامعه پدیدار می‌شود.

حداد عادل با تأکید بر اینکه فساد اقتصادی از دیگر نتایج فشار و تحریم‌های اقتصادی است، ابراز کرد: وقتی دشمنان مجاری طبیعی کارهای اقتصادی را ببندند به طور طبیعی احتمال پدید آمدن فساد افزایش پیدا می‌کند که در این راستا می‌توان بابک زنجانی را مثال زد ضمن اینکه قصدم تبرئه کردن هیچ مفسدی عین ایشان را ندارم اما اگر ناچار نبودیم که در انتقال عرض ارز از راه‌های غیرمتعارف استفاده کنیم احتمال وقوع چنین اتفاقی کمتر بود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات دشمنان و تحریم‌های اقتصادی فساد، آسیب‌های اجتماعی و ضعف اقتصادی به‌پای حکومت نوشته می‌شود، ابراز کرد: قصد دشمنان ادامه تحریم‌ها است و این موضوع را می‌توان از برجام متوجه شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در بحث برجام عده‌ای معتقد بودند که با برجام خورشید از مشرق و مغرب طلوع می‌کند و نتایج آن را دیدند، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در بدبینی نسبت به برجام حق داشتیم و آن‌هایی که خوش‌حال از اجرای آن بودند باید خود را اصلاح کنند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه برنامه دشمن بر کم کردن فشار اقتصادی نیست، اظهار داشت: دشمنان بعد از ایجاد هر نارضایتی در کنار تحریم‌ها یک پیوست تبلیغاتی و فرهنگی رسانه‌ای دارند و مشکلاتی نظیر فشار اقتصادی، فقر، طلاق، فروپاشی بنیان خانواده‌ها و غیره را به پای انقلاب گذاشته و از نتایج انقلاب تلقی می‌کنند تا مردم را در اثر شدت گرفتاری خسته کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان منتظر روزی هستند که با فشار اقتصادی مردمی را که در 22 بهمن پشت سر انقلاب حرکت می‌کردند در مقابل انقلاب قرار دهند، بیان کرد: دشمنان سعی دارند تمامی این مشکلات را به‌پای ناکارآمدی نظام بگذارند و انگشت اتهام را به سوی رهبری بگیرند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان از طریق مختلف به دنبال گرفتن انگشت اتهام مردم به سوی مقام معظم رهبری هستند، تأکید کرد: از نظیر این موارد می‌توان به اعلام BBC اشاره کرد که رهبر ایران را ثروتمندترین فرد در کشور دانست چرا که به دنبال ایجاد بدبینی بین مردم هستند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه به ویژه بعد از فتنه 88 یک هجمه حساب شده‌ای به سمت‌وسوی مقام معظم رهبری ایجاد شد، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان تهمت زدن به نزدیکان و خدمتگزاران مقام معظم رهبری و بدبین کردن مردم نسبت به آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه برنامه‌ها برای تضعیف رابطه مردم و مقام معظم رهبری است و مردم نباید این‌گونه برنامه‌ها را ساده بگیرند، اظهار داشت: این یک تئوری است که دشمنان بر اساس آگاهی و شناخت نسبت به مردم ایران و اعتقادات آن‌ها نقشه براندازی نظام را طراحی کرده‌اند که بایستی از نقشه‌های دشمنان آگاه باشیم و متناسب با آگاهی دفاع و حمله درستی را مدنظر داشته باشیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بایستی در زمینه تقویت اعتقادات و حفظ ایمان مردم سه برنامه اساسی را حساب شده در نظر بگیریم، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و بهترین خدمت به مردم خدمت آموزش و بهترین سرمایه‌گذاری مادی و معنوی نیز در حوزه آموزش به مردم است و مطمئن‌ترین اقدام برای نسل آینده سرمایه‌گذاری برای محیط‌های آموزشی است و در وهله دوم آگاهی بخشی به مردم در زمینه تقویت اعتقادات بسیار مهم است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه سومین برنامه اساسی مدیریت فضای مجازی است، تأکید کرد: یکی از اختلاف‌نظرهای ما با برخی از مسئولان این است که معتقدیم آنها به وظیفه خودشان نسبت به اتفاقی که دارد در فضای مجازی می‌افتد عمل نمی‌کنند که این مورد نیز بایستی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد به‌ویژه در ارتباط با نسل جوان.

وی با اشاره به اینکه الآن برنامه دشمن در راستای سیاه نمایی، چشم‌پوشی از اتفاقات خوب و نشان دادن و برجسته کردن کوچک‌ترین و جزئی‌ترین اتفاقات است، ابراز کرد: ایجاد ناامیدی و یأس در بین مردم ایران در دستور کار دشمنان است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز عده‌ای پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی به دنبال تطهیر حکومت پهلوی هستند، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی وسیعی انجام شده است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه برحسب آمار 70 درصد جمعیت ایران از انقلاب اسلامی تجربه ملموس ندارند، افزود: دشمن به دنبال این است که مشکلاتی را که برای انقلاب ایجاد کرده به پای انقلاب بگذارد و این تبیین وضعیت قبل از انقلاب برای مردم از وظایف فعالان فرهنگی است و با این برنامه‌ریزی‌ها گویی انقلاب اسلامی به دوران پهلوی بدهکار شده است.

وی تأکید کرد: امروز ترامپ از سویی تحریم‌های بانکی را تشدید و برجام را نقض می‌کند و از سوی دیگر برای مردم ایران دلسوزی می‌کند که چرا در جریان آشوب‌ها به مدت یک هفته جلوی فعالیت در فضای مجازی گرفته شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه همگانی است که باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست و کارآفرینی، صرفه‌جویی، دوری از تجمل‌گرایی، سبک کردن فشار زندگی و هزینه‌های ازدواج از دیگر راه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

حداد عادل با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بودن سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود، تصریح کرد: نمی‌شود که سبک زندگی غربی داشت و به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی بود.

وی با تأکید بر اینکه زندگی مرحوم صادق حجازی نمونه بارزی از سبک زندگی اسلامی است، بیان کرد: ایشان در عین داشتن دین و ایمان زندگی ساده داشتند و سبک زندگی اسلامی همان پرهیز از تجمل‌گرایی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان