اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1396 - 21:10   |   کد مطلب: 28528
مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه در کار برای شهدا نباید خط‌کشی کرد، گفت: کار رسانه‌ای و فرهنگی در استان جدی گرفته نشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف بعدازظهر امروز در نشست خبری هم‌اندیشی مسئولان برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی حبیب حرم با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: کار رسانه‌ای و فرهنگی در استان همدان جدی گرفته نشده و اگر امروز آثار زیادی از شهدا و دفاع مقدس وجود ندارد به این دلیل است که از ابتدا، حرکت نظام‌مندی نداشته و تصور نمی‌شد که روزی به این آثار نیاز داشته باشیم.

وی بابیان اینکه خاطرات دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود، افزود: وقایع و افراد حاضر در آن تکرار نمی‌شوند، بنابراین باید تا از دست نرفته، ثبت شوند.

عارف بیان کرد: شهید حاج حسین همدانی یکی بود و دوباره تکرار نمی‌شود و بیشتر مردم، روزی ایشان را شناختند که او را از دست دادیم.

وی گفت: ادب، متانت، بزرگواری و شخصیت منحصربه‌فرد سردار شهید همدانی از ویژگی‌های برجسته ایشان بود که باید برای همه به‌ویژه نسل جوان بازگو شود زیرا باوجود همه‌کاره‌ای انجام‌شده دانش آموزان ما با این شهید بزرگوار آشنا نیستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان بابیان اینکه معرفی شهدا باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: درست است که مشکل مالی وجود دارد، اما اگر بخواهیم و توان بگذاریم، این کار شدنی است، ضمن اینکه اعتقاددارم که پول هست، اما صرف موارد غیرضروری می‌شود.

عارف با تأکید بر اینکه موازی کاری در کشور زیاد است، اعلام کرد: وقتی نیز که اصحاب رسانه زبان به انتقاد می‌گشایند، به آن‌ها برچسب زده و به چپ و راست و فتنه و انحراف نسبت داده می‌شوند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان از چنان اخلاصی برخوردار بودند که از مصاحبه فرار می‌کردند نه مانند امروز که مدیران برای مطرح کردن خود، به صداوسیما و رسانه‌ها علاقه‌مند هستند.

عارف تأکید کرد: نزدیک به 100 دفتر فعال خبری شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های سراسری و محلی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در استان وجود داشته و باید همه آن‌ها را در این مسیر همراه کنیم.

در حوزه رسانه باید از خط‌کشی خودداری کرد

وی افزود: در حوزه رسانه باید از خط‌کشی خودداری کرده و به دنبال مطرح کردن خود یا سازمانمان نباشیم، بلکه به دنبال انجام‌وظیفه و ادای تکلیف برای شهید همدانی و همه شهدا باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان بابیان اینکه مرزبندی، مملکت را نابود کرده، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در برابر گردن کشی آمریکا گفتند که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اما در سال‌های آخر عمر شریف خود از تقابل و تعارض نیروهای وفادار به انقلاب اظهار نگرانی کردند.

عارف بابیان اینکه امروز هیچ‌یک حاضر نیستیم این تعارض‌ها را برطرف کنیم، مطرح کرد: باید از مباحثی که ما را درگیر حاشیه می‌سازد فاصله گرفته و مانند دوران دفاع مقدس که هیچ فردی دنبال القاب و عنوان و مطرح‌شدن نبود برای معرفی شهدا کار کنیم.

وی گفت: در آن دوران، هدف همه یکی بود و در کنار هم قرار داشتند و این روحیه و بزرگی در وجود رزمندگان و شهدا دیده می‌شد و امروز نیز باید با کار فرهنگی، نسل جوان که درگیر ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت شده را حفظ کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان