اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. شهريور 1395 - 6:04   |   کد مطلب: 19732
امام جمعه همدان گفت: همه افراد که در دولت مسؤولیت دارند؛ باید از بکارگیری افراد رشوه‌بگیر و کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند خودداری کنند و مانع از استفاده آنها شوند.

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه با بیان اینکه این هفته، هفته دولت است به شهادت و ترور شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و اظهار کرد: این شهیدان از مسؤولان ولایتمدار و بسیجی بودند که به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه انسان فردی نمی تواند زندگی کند و باید جمعی زندگی کند افزود: در مکتب اهل بیت(ع) این مسائل اشاره شده و باید گفت که انسان به صورت طبیعی مدنی نیست و به صورت جبری مدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه انسان‌ها در کنار یکدیگر حاجت‌ها و نیازهای یکدیگر را تامین می‌کنند گفت: افراد برای رفع نیازمندی‌های خود ناچارند دور هم جمع شوند.

محمدی یادآور شد: در کنار هم جمع شدن افراد نیاز به ساماندهی دارد چراکه انسان‌ها خواسته‌های مختلف دارند و به خودی خود نمی‌توانند با یکدیگر صلح کنند.

این مسؤول ادامه داد: ضرورت عقل و فطرت باعث می‌شود که حکومتی تشکیل شود تا امور مدنی مردم را حل کند.

نماینده ولی فقیه در همدان خاطرنشان کرد: عقل و دین انسان ایجاب می‌کند قدرتی بالای سر جامعه باشد که مردم را کنترل و آسایش آنها را فراهم کند.

وی با عنوان اینکه اگر منبرها آگاهی کامل داشته باشند می‌توانند به راحتی افراد را هدایت و راهنمایی کنند اظهار کرد: اگر تاریخ حکومت‎های خودکامه دنیا را ورق بزنید می‌فهمید که هدایت مردم چه تاثیری در جامعه دارد.

محمدی تصریح کرد: چهره تاریخ به خاطر خشونت‌های موجود سیاه شده است خشونت‌هایی که در گذشته بوده و امروز رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همه افراد که در دولت مسئولیت دارند، از رئیس جمهور تا دهیار؛ باید از بکارگیری افراد رشوه‌بگیر و کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند خودداری کنند و مانع از استفاده آنها شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با توجه به روز مسجد و دیدار امام خامنه‌ای (حفظه الله) با روحانیون گفت: ما برای شناخت بیشتر باید سخنرانی‌های حضرت آقا را گوش کرده و به آن عمل کنیم.

محمدی در پایان از حضور بانوان محجبه در المپیک ریو سخن راند و گفت: این امر بسیار پسندیده و قابل تقدیر است که حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان