اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مرداد 1395 - 8:49   |   کد مطلب: 19297
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان خبر داد:
افتتاح دبیرخانه روز همدان در یکی از فر هنگسراهای شهرداری همدان
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: همدان به عنوان یکی از پنج شهر گردشگری و تاریخی کشور مطرح است لذا با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود می بایست براي ملي شدن اين روز برنامه‌ريزي های لازم صورت پذیرد.

به گزارش صبح الوند،  محمد قدیمی در جلسه هماهنگی روز همدان ، جایگاه همدان در پیشینه تمدنی ایران  را ویژه و متمایز دانست و افزود:  زاد روز حکیم بوعلی سینا به نام روز همدان خوانده شده  که برنامه های متنوعی به نام هفته همدان از  سوی شهرداری  و سایر دستگاه ها مانند میراث فرهنگی، اداره کل محیط زیست  و تشکل های مردم نهاد در نظر گرفته شده است.

قدیمی وجود آثار تاریخی و فرهنگی با قدمت چند هزار ساله در همدان، هچون تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه،موزه مشاهیر، کتیبه های گنج نامه و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد همدان  را گواه بر جایگاه همدان در حوزه گردشگری کشور و دنیا دانست و تاکید کرد: بدین منظور برای جهانی شدن همدان و شناساندن پتانسیل ها  دبیرخانه روز همدان در یکی از         فر هنگسراهای  شهرداری همدان افتتاح خواهد شد.

وی  با بیان اینکه برنامه های هفته همدان در سال جاری با محوریت شهرداری خواهد بود خواستار هم افزایی و همگرایی بیشتر سازمان ها و نهادها در هر چه پربار برگزار شدن برنامه های روز همدان شد وخاطر نشان کرد: هم گرایی سازمان ها حلقه ای مفقوده است که امید است با برنامه ریزی ها و جلسات  متعدد بتوان در جهت شناساندن همدان و مفاخر آن به ویژه به خود شهروندان همدانی  و بعد در کشور دنیا گام های موثری برداریم .

 

رونمایی از 3 جلد کتاب از سوی خانه ریاضیات استاد غیور

قدیمی با بیان اینکه  کلیه مراکز فرهنگی و علمی شهرداری همدان  در این مهم سهیم خواهند بود ازبرگزاری مسابقات برج هیجان، چیدمان 14 هزار مهره دومینو با محوریت همدان و معرفی جاذبه های آن، رونمایی از 3 جلد کتاب  در زمینه هوش و خلاقیت از سوی خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری خبر داد.

 

برگزاری برنامه شب رصدی و مسابقه موشک های آبی

وی همچنین گفت: برنامه های متنوع دیگری چون برگزاری برنامه شب رصدی و مسابقه موشک های آبی از سوی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی، نمایشگاه عکس گذر ایام با همکاری..... و نمایشگاه عکس قاب حیات 3 معرفی حیات وحش استان همدان با همکاری اداره کل محیط زیست استان برگزار خواهد شد.

وی همچینن از برگزاری جشن ویژه روز همدان توسط شهرداری و برگزاری مسابقات دارت، آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری، والیبال در 4 نقطه از سطح شهر خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه روز همدان را فرصتی برای معرفی همدان در سطح ملی و کشوری دانست و گفت: با توجه به اینکه جذب توریست تاثیر بسزایی در اقتصاد شهر خواهد داشت امید است با برنامه های متنوع در این روز بتوانیم چهره تاریخی و فرهنگی همدان را نه تنها در کشور بلکه در دنیا بهتر معرفی کنیم.

درویشی افزود:  حضور خود شهروندان در برگزاری این برنامه  نشاط و شور بیشتری را در سطح شهر به همراه خواهد داشت.

وی از گل کاری پارک ها و فضاهای سبز و تخفیف شهربازی نیز در هفته همدان خبر داد و گفت: کلیه معابر، خیابان ها و فضاهای شهری نیز آذین بندی خواهند شد.

کیوان الوندی، معاون صداوسیمای مرکز همدان نیز از آمادگی این سازمان در پخش برنامه ها به صورت محلی، کشوری و جهانی  خبر داد.

سعید ترابیان رئیس هیات مدیره دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه نیز از تخفیف 50 درصدی تله کابین در این هفته خبر داد.

گفتنی است در این جلسه بیش از 25 برنامه مطرح شد از جمله: ادای احترام و جشن ازدواج دو دانشجوی پزشکی در آرامگاه بوعلی سینا، سوگند نامه دانشجویان فارغ التحصیل رشته پزشکی، بازی های سنتی در روز کارمند، تخفیف سینماها، مسابقات ورزشی، نقاشی متری کودکان، ، بازدید رایگان از نمایشگاه های  حیوانات تاکسیدرمی و موزه تاریخ طبیعی و تالاب آبشینه ، تخفیف ویژه اصناف، اتوبوس گردشگری و  پوشش کشوری و ملی برنامه ها است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان