اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1395 - 13:40   |   کد مطلب: 18428
معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: طرح اوقات فراغت شهرداری همدان برای ایام تعطیلات تابستان در یازده فرهنگسرا و مراکز علمی شهرداری همدان برگزار می شود.

محمد قدیمی  در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، یکی از  مشکلات شهرنشینی را کمبود فضاهای فراغتی دانست و گفت: این مشکل سبب شده است که موضوع گذران اوقات فراغت و فضاهاي فراغتي به يکي از محورهاي اساسي در برنامه ريزي و مديريت شهري تبديل شود.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان  تصریح کرد: باید در برنامه ریزی شهری ايجاد فضاهاي فراغتي و تامين تسهيلات تفريح، ورزش، آموزش و هنر براي عموم شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: همانطور که امام خمینی

(ره)  که در مورد تعطیلی مدارس فرمودند"مدارس تعطیل می شود اما تعلیم و تربیت هرگز تعطیل نمی شود"  باید برای ایام تابستان کودکان و نوجوانان برنامه ریزی صحیح و درست داشته باشیم.

 

قدیمی اوقات فراغت را فقط مختص دانش آموزان ندانست و زنان خانه دار هم نیازمند به گذراندن این اوقات هستند افزود: به به همین منظور برنامه‌های اوقات فراغت زنان همدان بر پایه ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، جلب مشارکت و همیاری اجتماعی زنان و توانمند سازی اجتماعی بانوان و کارآفرینی می باشد.

 

وی افزود:  بانوان می توانند در دوره ها و کارگاه‌های آموزشی 12 گانه  رایگان، مهارت های زندگی و مشاوره‌های تربیتی واحد سلامت و روان و اردوهای آموزش شهروندی و تفریحی شرکت کنند.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان  پارک بانوان همدان را مکانی منایب برای گذراندن اوقات فراغت بانوان دانست و اظهار کر: این مکان با فضایی به وسعت حدود 300 متر می‌تواند یکی از مکان‌های مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت در فضایی باز و مطلوب و ویژه بانوان باشد.

 

وی با بیان اینکه ورزش و تفریحات سالم یکی از روش ها  جهت گذارندن اوقات فراغت است  افزود: در این راستا باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با برگزاری دوره های آموزشی مختلف ورزشی در رده های سنی مختلف پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

قدیمی افزود: در این باشگاه آموزش رشته های مختلفی چون شنا، کشتی، والیبال، فوتبال، اسکواش، تیروکمان، ایروبیک و بدنسازی، پیلاتس، ژیمناستیک، ماراته، بوکس و ... برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است و همچنین از برگزاری ورزش محلات در رشته های مختلف فوتبال، کشتی، والیبال، دارت و دوچرخه سواری خبر داد.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان  با تاکید بر خانواده ها بر مدیریت صحیح اوقات فراغت فرزندانشان گفت:  خانواده ها  باید به فرزندان خود مشارکت در کارهای منزل و بیرون را بیاموزند تا حس مئولیت پذیری انها تقویت شود و کمتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و رایانه کنند.

 

وی رصد خانه ابن صلاح همدانی را جهت تقویت و هوش فرندان موثر دانست و گفت : فرهنگسراهایی چون فرهنگسرای کلپا و رضوان به صورت تخصصی به آموزش مفاهیم قرآنی و مسائل دینی و اخلاقی و فرهنگ سرای راه کربلا  و مهر هم نیز برگزاری دوره های مختلف فرهنگی و هنری مباحث کارآفرینی ویژه زنان سرپرست خانوار را برعهده دارند.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان