اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1395 - 13:02   |   کد مطلب: 18488
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: امسال طرح جوانه های صالحین با شعار "نشاط و تعالی با محوریت اقتصاد مقاومتی" با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته برگزار می شود.

به گزارش صبح الوند، سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم افتتاحیه ویدیو کنفرانسی طرح جوانه های صالحین با حضور فرماندهان  قرارگاه شهرستانی صالحین در نواحی سطح استان همدان  ضمن آزوی قبولی طاعات و تبریک فرارسیدن ولادت امام  حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امیدواربم این کاری که سپاه و بسیج در سطح استان همدان از امروز آغاز خواهد کرد زمینه رشد و تعالی در جوانان و نوجوانان را فراهم کند.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به بیان طمع  کشورهای خارجی نسبت به ارزش ها و هنجارهای جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: در طول این مدت ثابت شده است  که دشمن هر موقع خواسته مشکلی برای ارزش های جمهوری اسلامی پیش بیاورد  زمینه و بستری فراهم شده که مردم با وحدت و انسجام بیشتر در مقابل دشمنان همچون 8 سال دفاع مقدس بایستند.

 

وی با بیان اینکه دشمن هم اکنون به تهاجم فرهنگی و غارت فرهنگی روی آورده است افزود: با توجه به آنکه 50 درصد جمعیت ایران زیر 30 سال سن دارند دشمن تمام تلاش خود را در جهت گرفتن نسل  جوانان و نوجوانان از  جامعه اسلامی از طریق فضای مجازی و سایبری می کند.

 

سردار ابوحمزه تصریح کرد: دشمن به 3 شکل این کار را پیگیری می کند که یکی تغییر در اعتقادات، تغییر در رفتار و دیگری  تغییر درالگوها است.

 

وی به بیان تعبیر تهاجم در عرصه فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: الان بهترین دفاع از هر کشوری در عرصه فرهنگی تهاجم است اگر ما بخواهیم که دشمنان کارهای خودشان را انجام دهند و بعد ما کار کنبم قطعا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید بنابراین در عرصه فرهنگی مثل سایر عرصه ها باید یک تهاجم وسیع منطقی با برنامه و جامعه آماری که دشمنان مورد هدف قراردادند مد نظر باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ارتقای دانش بصیرتی و معرفتی اعضای حلقه صالحین  را از اهداف طرح جوانه های صالحین در همدان عنوان کرد و گفت: در استان همدان حدود 8 هزار حلقه صالحین داریم که جمع عمده آنان را جوانان و نوجوانان و دانش آموزان تشکیل می دهند.

 

پیش بینی شرکت 50 هزار نفر در طرح جوانه های صالحین امسال

وی ادامه داد: از دیگر اهداف طرح جوانه صالحین شناسایی و جذب افراد مستعد جهت عضویت در بسیج است که سال گذشته حدود 30 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و امسال یک جامعه آماری حدود 50 هزار نفر را هدف قرار دادیم  که بتوانیم جوانانی که از قشرهای مختلف هستند به بسیج  جذب کنیم بنابراین منعی در بحث جذب نیروهای بسیج نخواهیم داشت.

 

سردار ابوحمزه حفظ و انسجام در حلقه های تربیتی صالحین  را از دیگر اهداف طرح جوانه های صالحین مطرح و گفت: به جهت اینکه قشر عمده جامعه ما و نیروهای صالحین از جوانان هستند جوانه های صالحین با تنوعی که دارد زمینه ای را برای حفظ و انسجام نیروها فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: هدف بعدی هویت بخشی به سازمان حلقه است و حرکت حلقه ها در جهت هویت بخشی دانست .

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان هدف بعدی این طرح را ایجاد شور و نشاط و تقویت  روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی فکری روحی نوجوانان و جوانان دانست و اظهار کرد: بنا بر گفته مقام معظم رهبری باید ابتدا عرق جوانها  را دربیاورید و بعد روی آنان کار فرهنگی کنید برنامه هایی که در حلقه های صالحین و اردوهای جهادی داریم همه زمینه ساز کارهای فرهنگی است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر انقلابی ماندن دارند افزود: هدف بعدی  ارائه الگوی مناسب و  پر کردن اوقات فراغت متناسب با فرهنگ دینی، انقلابی، ملی  و تقویت روحیه انقلابی دربین جوانان است.

 

سردار ابوحمزه شعار امسال جوانه های صالحین را "نشاط و تعالی با محوریت اقتصاد مقاومتی" دانست و اظهار کرد: با توجه به شعار  امسال  تلاش سپاه بر این است که اقتصاد مقاومتی را در جامعه جاری کند.

 

برگزاری طرح جوانه های صالحین در دو نوبت

وی به بیان زمان اجرای طرح پرداخت و گفت: در سال گذشته حدود 370 پایگاه مقاومت از خواهران و برارداران در این طرح شرکت کردند و امسال این طرح در دو مرحله ابتدا از  اول تیرماه تا 28 شهریور و نوبت دوم از ایام هفته دفاع مقدس است که  تا 12 اسفند سال 95 که سالروز  وفات حضرت فاطمه زهرا (س) است ادامه خواهد داشت که این طرح به عنوان مکمل طرح جوانه های صالحین و به صورت رایگان است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: قشر های مد نظر در این طرح ابتدا بسیجیان سازمان یافته در حلقه های صالحین، قسمت دوم  بسیجیان عضو بسیج و سازماندهی نشده در حلقه صالحین و قسمت سوم آحاد کودکان و نوجوانان که خواستار عضویت در بسیج هستند می باشد.

 

وی به بیان برنامه های پیش بینی شده در این طرح پرداخت  و افزود: ایجاد گفتمان در راستای اقتصاد مقاومتی، بازدید از مراکز و برنامه هایی که خود سپاه و بسیج استان به عنوان اقتصاد مقاومتی دارد، برگزاری کلاس های مختلف برای مهارت آموزی در عرصه های فنی و حرفه ای، برنامه های ورزشی و بازی های بومی، بازدید از اماکن دینی و اردوهای تفریحی، برنامه های علمی و آموزشی همچون قرآن و رو خوانی است  تا بتوانیم به شکل موضوعی جوانان را با موضوع های مختلف آشنا کنیم و دیگری سبک زندگی در موضوعاتی همچون  امر به معروف و اقتصاد مقاومتی است.

 

سردار ابوحمزه ضمن اشاره به افزایش  40 درصدی پایگاه های حاوی طرح جوانه های صالحین اظهار کرد: امسال  تعداد  404 پایگاه برادر  و  228 پایگاه خواهران و در کل 632 پایگاه در سطح استان طرح جوانه صالحین را انجام می دهند.

 

وی  اظهار کرد:  با توجه به فعالیت خیلی از افراد در فضای مجازی و ایجاد شبه در زمینه های مختلف هدف از جوانه صالحین زمینه و بستری است که یک جوان بتواند پاسخگوی سئوالات در حد توان خود باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح  کرد: سپاه و بسیج به تنهایی قادر نیست مشکلات و نیازهای روحی و تربیتی جوانان را حل کند بنابراین توصیه این است که  در دستگاهای مختلف یک هم افزایی ایجاد بشود.

 

وی در پایان خواستار وجود هماهنگی و وحدت رویه بین همه دستگاهای اجرایی در زمینه اوقات فراغت شد و افزود: دستگاه های اجرایی از آمارهای تکراری در پایان اوقات فراغت خودداری کنند تا در پایان با واقعیت های  موجود آماری  ساز و کار مناسبی را برای سالهای آینده پیش بینی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان