اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1396 - 11:29   |   کد مطلب: 24940
فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: شناخت حربه های اسلام امریکایی و خنثی سازی آن در جذب نیروها به انقلاب بسیار موثر است.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان

به گزارش صبح الوند، غلامعلی ابوحمزه در همایش مبلغان و دانش اموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان از  نقش مبلغان در بصیرت افزایی در خصوص انتخابات گفت.

 

 وی افزود : تمامی نیروها و جریانها  از جمله نیروهای ضد انقلاب، جریان انقلابی و جریان غیرانقلابی متحجر و محافظه کار. در انتخابات تاثیر دارند.

 

فرمانده سپاه همدان اظهار داشت : تاثیر نیروها در انتخابات گاهی مثبت و به نفع کشور و نظام و گاهی منفی و ضربه زننده است .

 

 

ابوحمزه با بیان این که  مسلما نیروهای انقلابی بهترین و سازنده ترین اثر را در انتخابات می توانند داشته باشند، افزود :  نیروهای انقلابی در حرف و عمل، در شعار و شعور، جان بر کف و شجاع و موثر هستند و مقام معظم رهبری می فرمایند که نیروهای انقلابی باید تلاش کنند نیروهای غیرانقلابی را جذب و انقلابی کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که انتخابات عرصه مهمی برای تلاش و کوشش در زمینه جذب نیروهای غیر انقلابی است ، تاکید کرد: در این زمینه وظیفه اصلی مبلغان توجه به اسلام ناب محمدی و کناره گیری از اسلام امریکایی است. شناخت حربه های اسلام امریکایی و خنثی سازی آن در جذب نیروها به انقلاب بسیار موثر است.

 

ابوحمزه افزود: روشنگری در زمینه تحجر و ریاکاری عده ای که به اسم اسلام به کشور و نظام ضربه می زنند یکی از مهمترین وظایف مبلغان است. دعوت از مردم برای حضور حداکثری و تبیین نقش و اثر سازنده آنها در انتخابات، یکی دیگر از وظایف مبلغان در این عرصه است.

 

 

ضرورت وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک

 

در ادامه این همایش یک کارشناس مسائل سیاسی مذهبی و استاد حوزه بر ضرورت وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک تاکید کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین میرمعین با موضوع جریان شناسی تاریخ صدر اسلام و تطبیق آن با عصر حاضر گفت: یکی از مهم ترین مسائل در بحث تاریخ تشیع این است که ما به سراغ منابع شیعی برویم .

 

وی با بیان این که در حالیکه بسیاری از مباحث تاریخی که در مورد اسلام مطرح شده است از منابع اهل سنت است،با اعتقادات اهل سنت یکی بوده و با اعتقادات شیعی سازگاری ندارد، اظهار داشت :  شناخت اهل سنت از اسلام و پیامبر شناخت کامل و درستی نیست بلکه نگاه شیعی به اسلام یک نگاه جامع و درست است چرا که از مسیر اهل بیت به شیعه رسیده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین میرمعین گفت :  بسیاری از واقعه های تاریخی که امروزه در میان مسلمانان مطرح می شود با نگاه شیعی درست نیست.

 

این کارشناس در ادامه به بیان چند مثال پرداخت و ادامه داد: برای زنده نگاه داشتن اسلام واقعی باید از رهیافت شیعه به بررسی وقایع تاریخی پرداخت. و این امر منافاتی با وحدت شیعه و سنی ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین میرمعین تصریح کرد : چرا که آنچه امروزه مورد تاکید مقام معظم رهبری است وحدت بین شیعه و سنی است نه وحدت بین مکتب تشیع و تسنن.

 

 

وی افزود: این دو مکتب هیچگاه وحدت نخواهند پذیرفت چون اختلافات اساسی دارند . اما شیعیان و سنی ها باید با هم رفتار مسالمت آمیز د اشته باشند و در برابر دشمن مشترک وحدت خویش را حفظ کنند.

 

در ادامه همایش افشین زاد مدیر مدرسه الزهرا(س) همدان  در رابطه با نحوه تعامل مبلغان با حوزه و اهداف برگزاری همایش را بیان کرد. و نظرات و پیشنهادات مبلغان در مورد پیشرفت هرچه بهتر فعالیت های تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) را جویا شد.

 

معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا (س)، نیز در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت:  ارتباط با مبلغان و دانش آموختگان یکی از مهم ترین موارد در پیشبرد اهداف تبلیغی حوزه های علمیه است. به همین دلیل تصمیم بر آن شد که در آستانه ی انتخابات و ماه مبارک رمضان همایشی جهت ایجاد ارتباط مستمر و به روز رسانی اطلاعات مبلغان و نیز جهت ایجاد فضای هم اندیشی سیاسی بصیرتی برگزار شود.

 

شهرزاد خرازی در پایان افزود: در این همایش تعداد 170 نفر از مبلغان و دانش آموختگان حضور یافتند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان