اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1396 - 22:15   |   کد مطلب: 26368
مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به مسئله اخلاق و تهذیب نفس همانند مسائل آموزشی اهمیت دهند گفت: اخلاق عملی بهترین شیوه آموزش تهذیب نفس به طلاب است.
حوزه علمیه همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, ایت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی بعد از ظهر امروز در جلسه معاونان تهذیب مدارس علمیه استان اظهار داشت: اگر انسان در مبارزه با نفس تداوم داشته باشد به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه باید به مسئله اخلاق و تهذیب نفس همانند مسائل آموزشی اهمیت داده شود گفت: علمای اسلام به واسطه تهذیب نفس به درجات عالیه رسیده‌اند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 69 سوره عنکبوت می‌فرماید کسانی که در راه ما با نفس خود و دشمن ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه‌های وصول به مقام قرب خود راهنمایی می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: مسائل اخلاقی زمانی که به مرحله عمل رسید در دیگران تاثیر می‌گذارد و عمل ما بیش از سخن ما الگو و اسوه است.

وی با بیان اینکه اگر انسان در مبارزه با نفس تداوم داشته باشد به نتیجه می رسد، افزود: خداوند متعال در آیه 69 سوره عنکبوت می فرماید کسانی که در راه ما با نفس خود و دشمن ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه‌های وصول به مقام قرب خود راهنمایی می‌کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: معاونان تهذیب باید الگو های مناسبی برای طلاب جوان باشند و تهذیب نفس و اخلاق را به صورت عملی به طلاب جوان و تازه کار آموزش دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه عمل آیت الله بهجت(ره) بیش از گفتارش الگو و اسوه بود گفت: آیت الله بهجت را بیش از 30 سال می شناختم ولی یک درس اخلاق رسمی از ایشان سراغ نداشتم.

وی بیان کرد: تهذیب نسبت به برگزاری سه روز، روزه سفارش شده در ماه‌های قمری اهتمام ویژه داشته باشید و مناسبت‌های عبادی را در مدارس اجرا کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان