اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1397 - 11:22   |   کد مطلب: 29536
با آغاز فصل تابستان همگان از جمله خانواده ها و مسأولین به دنبال برگزاری کلاس هایی در راستای پویایی، شکوفایی و رشد خلاقیت بچه ها هستند که در این میان باید گفت قدم گذاشتن در این راه می تواند آینده فرزندان کشورمان را رقم بزند.

به گزارش صبح الوند، تابستان واژه ایست که اسم آن برای همگان بویژه دانش آموزان شادی آور است به گونه ای که 9 ماه پر فرازو نشیب مدرسه را گذرانده و پس از موفقیت در امتحانات به یک مدت استراحت و تفریح نیاز دارند که این سه ماه می تواند آن را جبران کند این نیز در صورتی بوجود می آید که نهاد ها و دستگاه های مختلف برای این تعطیلات واوقات فراغت بچه ها برنامه ریزی های مناسبی داشته باشند.

 

از اواسط خرداد ماه که امتحانات دانش آموزان به اتمام می رسد دغدغه تمام خانواده ها این است که چگونه یک تابستان خوب برای فرزندانشان رقم بزنند که در این راستا والدین می توانند با ثبت نام فرزندان در کانوهای فرهنگی هنری یک تابستان خوب و پر از نشاط را برای فرزندان خود رقم بزنند به گونه ای که دستگاه های مرتبط چند سالی است که در این جریان ورود پیدا کرده اند که در ادامه با آن اشاره می کنیم.

 

*نبود مراکز فرهنگی کم هزینه در برخی نقاط حاشیه شهر والدین را از ثبت نام فرزندان در کلاس های اوقات فراغت باز می دارد

یک مادر همدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه من دارای یک پسر9 ساله هستم و او تنها فرزند من است و در خانه بسیاری از اوقات فراغت خود را در تنهایی به سر می برد گفت: دور بودن مراکز و کلاس های اوقات فراغت وهمچنین کمبود مراکز در برخی از مناطق حاشیه شهر باعث شده است که فرزند من و بسیاری از بچه های دیگر اوقات فراغت و سه ماه تابستان خود را در کوچه ها در کنار معتادان بگذرانند.

 

این مادرهمدانی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش شهریه کلاس ها من را از ثبت نام پسرم در کلاس های اوقات فراغت باز داشته است گفت: بیشتر اوقات به دلیل اینکه کمتر فرزندم در کوچه مشغول بازی شود و دور از یکسری مسائل باشد مجبور می شوم او را در خانه نگهدارم که این نیز به تنهایی باعث ایجاد یکسری از مشکلات روحی و روانی برای فرزندم خواهد شد.

 

یک مادر دیگر با ابراز رضایت از وجود کلاس های تابستانی در کانون های فرهنگی گفت من سالهاست که فرزندم را به یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد ثبت نام میکنم و کلاس های آموخته های بسیار مفیدی برای فرزندم دارد.

 

 

*براورده کردن نیاز بچه ها در اوقات فراغت بسیار اهمیت دارد

وی درادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی والدین فرض می کنند با ثبت نام فرزندانشان در کلاس های تابستانی با قیمت بالا میتوانند اوقات فراغت آنان را پر کنند در صورتی که این مهم نیست و اصل نیاز بچه است.

 

*وجود کلاس های ورزشی اوقات فراغت در طول سال نیز می تواند بسیار در شکوفایی بچه تاثیر گذار باشد

در این خصوص یک پسر ده ساله نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه من به رشته فوتبال بسیار علاقه دارم و مدرسه فوتبالی که وجود دارد نیز تا کنون موفق عمل کرده است گفت : یکی از مشکلاتی که کلاسی های اوقات فراغت دارد آن است که ما فقط می توانیم رشته مورد علاقه خود را تنها در سه ماهه تابستان دنبال کنیم و در طول سال دیگر نمیتوانیم به آن کلاس بپردازیم و این یک ضعف است در آن استان که مسئولین باید پیگیر آن باشند.

 

*مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:فعالیت 41 مرکز کلاس های اوقات فراغت در سطح استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در راستای غنی سازی اوقات فراغت از خرداد ماه برنامه ریزی ها آغاز شده است گفت: شعار تابستان امسال شادی، بالندگی و خلاقیت است به گونه ای که در این راستا بچه ها با حضور در برنامه های اوقات فراغت کانون احساس شادی کرده و واین مهم نیز باعث رشد و پویایی و همچنین رشد خلاقیت آن ها می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری برنامه ها در دو قالب انجام می شود افزود: از جمله این برنامه ها، برنامه های عام فرهنگی و کارگاه های آموزشی می باشد که در این کارگاه ها آموزش در 22 جلسه و 28 عنوان اجرا می شود.

 

 

*پیش بینی حضور440 هزار دفعه نفر در برنامه های اوقات فراغت کانون پرورش فکری

جوادی همچنین از پیش بینی حضور 440 هزار دفعه نفر در برنامه های اوقات فراغت امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کارگاه های آموزش کانون پرورش فکری از کلاس های متنوعی از جمله طنز نویسی، پویا نمایی، سفالگری، عکاسی و نجوم برخوردار است.

 

وی از وجود 41 مرکز در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 28 مرکز بصورت ثابت، 10 مرکز سیار و 3 مرکز نیز بصورت پستی فعالیت می کنند که در این راستا باید گفت خدمات ارائه شده در مراکز سیار و پستی در سطح استان برای مخاطبان صد در صد رایگان خواهد بود.

 

*تعرفه کلاس های کانون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به هزینه مراکز ثابت نیز یادآور شد: تعرفه این مراکز نیز از سه سال گذشته تا کنون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هیچ گونه افزایشی نداشته است.

 

*ظرفیت اکثر کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکمیل است

وی در ادامه به استقبال بی نظیر مخاطبان از کلاس های اوقات فراغت کانون اشاره کرد و تصریح کرد:ظرفیت اکثر کلاس ها در مراکز تکمیل است.

 

جوادی به اجرای برنامه ویژه جشنواره امام رضا در 9 رشته اشاره کرد و گفت: در هفته کرامت یک جشن استانی برگزار کرده و درآن از برگزیدگان این جشنواره نیز تقدیر خواهد شد.

 

*مدیر کل ورزش و جوانان استان :*هدف از برگزاری کلاس های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان صرفا پرکردن اوقات فراغت نیست

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه تعداد کلاس های تحت پوشش این حوزه را 722 کلاس در بخش خانم ها و 1 هزارو 86 کلاس در بخش آقایان عنوان کرد و افزود: تعداد مربیانی که این کار آموزش این کلاس ها را برعهده دارند 1 هزار745 نفر هستند.

 

وی همچنین تعداد هیئت های فعال در بحث اوقات فراغت را 433 هیئت عنوان کرد و گفت: در این راستا 1 هزارو 68 امکنه درگیر هستند.

 

منعم در ادامه طبق آمارسال گذشته عنوان کرد: 23 هزارو 475 نفر در بخش خانم ها و 40 هزارو 776 نفر نیز در بخش پسران جذب این کلاس ها شدند و جمعا 64 هزارو 251 نفر جمعیت تحت پوشش کلاس های اوقات فراغت این حوزه بودند.

 

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کلاس های اوقات فراغت صرفا پرکردن اوقات فراغت نیست اظهار کرد: ما بدنبال یک خروجی مناسب از برگزاری این کلاس ها هستیم و در طول سال طی نظارت های بعمل آمده بعنوان زیر بنای ورزش بچه های مستعد را شناسایی کرده و در طول سال نیز در بحث قهرمانی حمایت آن ها را حمایت خواهیم کرد.

 

*مربیان طبق آخرین دستاورد ها اطلاعات را به روز به بچه ها انتقال می دهند

وی در ادامه تفاوت کلاس های ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان را با سایر دستگاه اینگونه اعلام کرد که هرساله هیئت ها و مربیان این اداره با آخرین دستاورد ها و علوم روز کلاس ها آشنا شده و در دوره های مرکزی شرکت کرده و اطلاعات را به روز به بچه ها انتقال می دهند.

 

منعم همچنین در بحث نرخ گزاری کلاس ها با بیان اینکه در این راستا نیز هرساله پیش از شروع کلاس ها کمیته نرخ گزاری تشکیل و نرخ کلاس ها را تعیین کرده و براساس فراخور نرخ تسهیلاتی که در این کلاس ها ارائه میشود نرخ شهریه نیز تایین می شود.

 

*دغدغه خانواده ها ایجاد یک آینده نگری مناسب برای فرزندانشان است

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه دغدغه خانواده ها تعیین یک آینده نگری مناسب برای فرزندانشان است گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا در تمام نقاط حاشیه ای شهر کلاس ها را برگزار کنیم و این در حالی گفته می شود که در سطح استان کلاس ها در دست اجرا هستند که امید است در پایان شاهد یک خروجی خوب باشیم.

 

وی در پایان گفت: برگزاری کلاس های ورزشی اوقات فراغت در طول سال نیز در دستور کار قرار دارد به گونه ای که بچه ها بتوانند در طول سال نیز رشته و کلاس مورد علاقه خود را ادامه دهند.

 

*نتیجه گیری

در پایان باید گفت که وجود کانون های فرهنگی در رشد و شکوفایی بسیاری از استعداد های نهفته در استانمان بسیار تاثیر گذار است که این مهم بوسیله اهمیت دادن دستگاه های مرتبط و والدین به این امر میسر می شود و این در حالی گفته می شود که پیشروی در این راه می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و فرزندان را به مسیر های موفقیت برساند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان