اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. شهريور 1395 - 7:46   |   کد مطلب: 19721
رویکردی نو و خلاقانه در آموزش های شهروندی شهرداری
اجرای نمایش های خیابانی در همدان +تصاویر
محمد قدیمی از رویکردهای نو و خلاقانه در مباحث آموزش های شهروندی شهرداری همدان با اجرای پرفورمنس و نمایش های خیابانی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان تقویت روحیه نشاط، شادابی و سلامت شهروندان، آشنایی و آگاه سازی آنان با مفاهیم شهروندی را از اهداف مهم این طرح بیان کرد.

وی بیان کرد: اگر آموزش را سرمایه گذاری برای آینده در نظر بگیریم ؛ آموزش شهروندی سرمایه گذاری برای آینده مورد نظر کشور در تمامی ابعاد است لذا ارائه آموزش های با طرح های خلاق و نو می تواند اثرگذار تر باشد.

قدیمی آموزش شهروندی را عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد: آموزش شهروندی منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت های شهروندی در جهت استحکام دموکراسی و مشارکت پایدار شهروندان می گردد.

وی آموزش شهروندی را ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه همه جانبه جوامع صنعتی و رو به پیشرفت دانست.

وی در خصوص پیام های آموزشی این طرح اظهار کرد: آموزش مفاهیم شهروندی در راستای ارتقاء اصول اخلاق شهروندی در زمینه ایجاد، توسعه، حفظ و نگهداری از محیط زیست، کاهش ترافیک و سبک زندگی ایرانی- اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در پارک ها، بوستان ها و تقاطع های سطح شهر به مدت یک ماه هر روز از ساعت 19 الی 21 ویژه عموم شهروندان برگزار می شود گفت: این طرح با مشارکت معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، سازمان مدیریت پسماند، پارک ها و فضای سبز و میادین میوه و تره بار می باشد.

وی اظهار کرد: با اجرای پورفرمنس تاکید بیشتر بر خرید از بازارچه های محلی با هدف صرفه جویی در وقت، هزینه ها و خرید آسان و مطمئن- جداسازی زباله خشک و تر با هدف کاهش زباله و صرفه جویی در هزینه ها- احترام به حقوق دیگران، توقف نکردن در راستگرد با کاهش ترافیک- نگذاشتن ظروف داغ روی چمن ها با هدف حفظ و نگهداری از فضای سبز و نکشیدن قلیان با هدف آگاه سازی و ارتقاء سلامت شهروندان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان