اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1394 - 23:09   |   کد مطلب: 12879
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه بنیاد مسکن برای توسعه روستای نصرت‌آباد عملکرد خوبی نداشته است، گفت: بعد از پنج سال این روستا به عنوان پایلوت توسعه انتخاب شده که هنوز اقدامی در آن صورت نگرفته است.
توسعه روستای نصرت‌آباد ادآباد مستلزم مشارکت روستاییان است

به گزارش صبح الوند، مسعود بکائی پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه روستایی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته روستای نصرت‌آباد به عنوان روستای پایلوت توسعه روستایی مطرح شده است، اظهار کرد: طی این پنج سال هیچ اقدام در روستا صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه زمانی که روستایی به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود، یعنی یک الگو و نمونه در بین تمام روستاهاست، گفت: با وجودی که این روستا به عنوان پایلوت توسعه انتخاب شده، در مقایسه با روستاهای دیگری که حتی در همسایگی آن هستند، هیچ تفاوت محسوسی ندارد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد عملکرد خوبی در زمینه توسعه روستای نصرت‌آباد نداشته است، افزود: این بنیاد به عنوان دبیر کارگروه توسعه روستایی موظف بود که مصوبات جلسات این کار گروه را پیگیری کند.

وی تأکید کرد: در صورتی که هر کدام از ادارات یک کار مطالعاتی برای توسعه روستای نصرت‌آباد انجام می‌دادند، امروز بعد از پنج سال این روستا به نمونه توسعه شناخته شده بود.

بکائی با بیان اینکه یکی از مشکلات روستاها که به عنوان موانع توسعه روستایی مطرح است، انحصاری فکر کردن در خصوص امکانات در روستاهاست، افزود: اگر مجتمع آبرسانی برای چندین روستا تعریف می‌شود، باید همه روستاها از این مجمتع بهره‌مند شوند، چراکه یک مجتمع تنها متعلق به یک روستا نیست.

وی با بیان اینکه روستاهای اسدآباد فاقد فضای سبز هستند، تصریح کرد: 60 درصد مردم روستای نصرت‌آباد فاقد باغات شخصی هستند و باید با ایجاد فضای سبز، نشاط و سرسبزی را به روستاها برد.

فرماندار اسدآباد توسعه روستایی را مستلزم مشارکت روستائیان دانست و گفت: شوراها و دهیاران می‌توانند بیشترین نقش را در توجیه روستاییان داشته باشند که بنیاد مسکن باید از این فرصت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب روستاییان 10 برابر مصرف شهرنشینان است، افزود: 10 درصد از ارزش تولید آب بر اساس کنترل توسط روستاییان پرداخت می‌شود که متأسفانه برخی از آنها حتی آن 10 درصد را هم پرداخت نمی‌کنند.

بکائی با بیان اینکه وضعیت آب شرب روستایی در اسدآباد نسبت به دیگر شهرستان‌ها مطلوب است، گفت: با وجود 61 چاه عمیق و تعدادی چشمه و قنات در روستاها، آب شرب کفاف روستاییان را نمی‌دهد، چراکه پرت آب زیاد در روستاها زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: دولت با وجود محدودیت‌های اعتباری نمی‌تواند به تنهایی مشکلات روستاییان را حل کند و مردم باید برای حل مسائلی چون بحران آب، انجام پروژه‌های عمرانی و بهسازی مشارکت کنند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان