اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1395 - 9:33   |   کد مطلب: 17833
مدیر مرکز بهداشت اسدآباد با بیان اینکه براساس غربالگری‌های انجام شده، ۵۶۳ نفر از روستائیان اسدآباد به بیماری دیابت مبتلا هستند گفت: کلینیک دیابت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اسدآباد فعال است.

به گزارش صبح الوند، الهام عظیمی در گفت‌وگو با  تسنیم ظهار داشت: با توجه به تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای آماده، زمینه برای شیوع و بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت فراهم شده است.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد افزود: در طول سال و به‌ویژه در هفته سلامت آموزش‌هایی به مردم و افرادی که از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، توسط مرکز بهداشت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مرکز بهداشت اسدآباد برای مقابله با بیماری‌ها، برگزاری یک دوره مسابقه آشپزی با هدف مقابله با دیابت بوده است.

عظیمی به جزئیات مسابقه آشپزی اشاره و عنوان کرد: تعداد 30 نفر از بانوان، با تهیه غذاهایی که از شیوع و پیشرفت بیماری دیابت جلوگیری می‌کند، در این مسابقه شرکت کردند.

وی بیان کرد: براساس غربالگری‌های که هر 3 سال یکبار و برای افراد بالای 30 سال در روستاها صورت گرفت، تعداد 563 نفر از روستائیان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

مدیر مرکز بهداشت اسدآباد درباره آمار مبتلایان در شهرستان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، خدمات در شهر به صورت فعالانه انجام و در آینده نزدیک غربالگری و آموزش‌های لازم انجام می‌شود. کلینیک دیابت در بیمارستان امیرالمومنین(ع) با حضور متخصص داخلی، کارشناس تغذیه و پرستار دیابت برای ارائه خدمات به افراد مبتلا به دیابت فعال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان