اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1399 - 0:38   |   کد مطلب: 28654
مديرعامل انجمن ديابت استان همدان گفت: 6 درصد جمعیت شهری همدان مبتلا به دیابت هستند.
دیابت

به گزارش صبح الوند، ناهید کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مرکز دیابت همدان به بیمارستان بعثت منتقل شده است، اظهار کرد: در این مرکز خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینکی و... برای بیماران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلاً این مرکز در کلینیک امام(ره) بود که امکان انجام آزمایش‌ها و... نبود و بیماران مجبور بودند به بیرون از مرکز مراجعه کنند، گفت: در هر شهرستان نیز مرکز دیابت فعال است و این خدمات انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان با اشاره به اینکه در جمعیت شهری همدان درصد افراد دیابتی 6 درصد است در حالی که این میزان در جمعیت روستایی به 3 درصد می رسد، خاطرنشان کرد:‌ یک‌هزار و 200 نفر عضو انجمن دیابت همدان هستند.

وی با اشاره به اینکه فروردین سال 96 انجمن دیابت استان تثبیت و شماره ثبت این انجمن در اردیبهشت امسال گرفته شد، گفت: هدف از تشکیل انجمن آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت و حمایت از بیماران است.

کوثری با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های همگانی و اردوهای آموزشی تفریحی از جمله اقدامات انجمن دیابت استان است، افزود:در بین بیماران دیابتی 90 درصد جزو تیپ 2 بیماری دیابت و 10 درصد تیپ یک این بیماری هستند.

وی از آمادگی برگزاری کلاس آموزش پیشگیری از دیابت در تمام سازمان‌ها خبر داد و گفت:‌ پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و اگر این اقدام به موقع صورت گیرد بیماران دچار عوارض نخواهند شد تا مشکلات بعدی ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان