اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 14:33   |   کد مطلب: 17508
به خاطر عدم رعایت مسائل زیست‎محیطی
کشتارگاه اسدآباد تعطیل شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه پساب تولیدی کشتارگاه اسدآباد موجب آلایندگی محیط زیست می‎شد، گفت: این کشتارگاه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی تعطیل شد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار کرد: با توجه به حجم کشتاری که در کشتارگاه اسدآباد انجام می‌شود و نیازهای شهرستان‌های مجاور را تامین می‌کند در کارگروه ساماندهی کشتارگاه های استان مصوب شد تا در پایان سال 94 با هماهنگی فرمانداری اسدآباد کشتارگاه اسدآباد را تعطیل کنیم.

وی افزود: چون در مصوبه کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان قید شده بود با هماهنگی فرمانداری نسبت به تعطیلی کشتارگاه اقدام شود، در این خصوص با فرماندار اسدآباد صحبت‎هایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: سیاست فرماندار اسدآباد بر این پایه بود که چون کشتارگاه اسدآباد می‎تواند گوشت را ارزان‎تر در اختیار مردم قرار دهد باید مدیریت کشتارگاه پساب تولیدی را مدیریت کند تا کشتارگاه به فعالیت خود ادامه دهد و مردم از گوشت ارزان‎تر بهره‌مند شوند.

وی دلیل تعطیلی کشتارگاه اسدآباد را عدم رعایت مسائل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: به مدیریت کشتارگاه ابلاغ شده بود که در صورت عدم توجه به استانداردهای لازم، اقدام به تعطیلی کشتارگاه خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه می‎توان از طریق تصفیه پساب تولیدی از کشتارگاه را مدیریت کرد، ادامه داد: تصفیه‎خانه ساخته شده است اما به درستی مدیریت نمی‎شود.

وی با تاکید بر اینکه تعطیل کردن هیچ واحدی اصلاً خوشایند نیست، افزود: امیدواریم همه همراه محیط زیست باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته دو کشتارگاه استان با 70 نفر و 180 نفر شاغل، به مدت یک هفته تعطیل شدند چراکه تخلف داشتند، ادامه داد: در راستای جرم‎انگاری تخریب محیط زیست با کسی شوخی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه تعطیل کردن و تهدید کردن خوب نیست اما وقتی برخلاف منافع عمومی باشد مجبور به اقدام هستیم، ادامه داد: تعطیلی دو کشتارگاه باعث شد تا کشتارگاه‎های دیگر نیز برای رعایت مسائل زیست‎محیطی به تکاپو افتند.

محمدی با بیان اینکه امروز می‎توانم اعلام کنم که نسبت به هشت ماه گذشته جهش داشتیم، افزود: البته وضعیت کشتارگاه‎های استان رضایت‎بخش نیست.

وی بیان کرد: محیط زیست مأموریت دارد وضعیت را رو به بهبود ببرد تا از نظر فرهنگی و آموزشی اعلام کنیم بلوغ در متولیان این بخش از صنعت ایجاد شده تا با محیط زیست همراهی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان