اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1395 - 11:54   |   کد مطلب: 17369
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از افزایش ١۵درصدی شمار بازدیدکنندگان نوروزی از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند، کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در تعطیلات نوروزی ۴۵ هزار و ٧٠١ نفر از موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان، آثار تاریخی پل‌شکسته, مسجد میرزاآقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، تالاب پیرسلمان، سراب کوانج، منطقه شکارممنوع آلمابلاغ، دربند، روستاهای هدف گردشگری ملحمدره، حبشی، ویرایی و دو روستای سرسبز خنداب و‌ قاسم‌آباد و پارک جنگلی و پارک ملت بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ١٢ در صدی تعداد اقامت‌های مسافران به صورت موقت و شبانه اظهار کرد: ٢٧هزار و ٢٨۴ نفر به صورت موقت و شبانه در تعطیلات نوروز در مهمانپذیر، پارک‌ها، مدارس، نمازخانه شهرداری و خوابگاه اداره ورزش و جوانان شهرستان اقامت کردند.

اکبری‌شایگان در ادامه از چاپ ۵ هزار نسخه نقشه راهنمای گردشگری اسدآباد و ٣ هزار نسخه زندگی‌نامه سیدجمال‌الدین اسدآبادی توسط میراث فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: این تعداد بروشورهای چاپ شده توسط فعالان هلال احمر بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و آثار تاریخی، مسابقه گزارش‌نویسی از آداب و مراسمات اجرا شده شهرستان، مسابقه ویژه دوره دبستان درخصوص قصه‌های مادربزرگ، اجرا و برپایی نمایشگاه صنایع دستی، آمادگی و فعالیت کامل موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان را از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط اداره میراث فرهنگی اسدآباد در نوروز امسال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام به صورت اکیپی و انفرادی ۴۴ مورد بازدید از واحدهای  بین‌راهی، اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام گرفته است که در این راستا دو واحد تشویق و دو واحد نیز اخطار کتبی اخذ کردند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اسدآباد یادآور شد: این ستاد از ٢۵ اسفند فعالیت خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز کرد که در این راستا ٢۶۵ نفر در ادارات و ارگان‌های مختلف در قالب عوامل اجرای خدمات سفر شهرستان فعالیت و همکاری داشتند.

اکبری‌شایگان اظهار کرد: بر پایی چادرهای هلال احمر شامل چادر سلامت، چادر نماز، چادر کودک و کمپینگ در مبادی ورودی شهر، بازدید اکیپی از جایگاه‌های سوخت، بر پایی سفره هفت‌سین در ورودی شهر توسط شهرداری، آمادگی یک مهمانپذیر، سه مدرسه و خوابگاه اداره ورزش و جوانان شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی و استقبال از مسافران نوروزی توسط ستاد خدمات سفر از جمله فعالیت‌هایی بود که در تعطیلات نوروز توسط ستاد خدمات سفر شهرستان انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان