اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1397 - 23:04   |   کد مطلب: 30734
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسهیل صادرات مبل و ‌منبت ملایر به کشورهای حوزه خلیج فارس، نیازمند عزم و اراده جدی است گفت: صادرات مبل ملایر نیازمند ‌گره گشایی استراتژیک است که حمایت استاندار را می‌طلبد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احد آزادیخواه بعد از ظهر امروز در جلسه با فعالان حوزه مبل و ‌منبت ملایر با حضور استاندار همدان با اشاره به اینکه ما اگر صادرات مبل ملایر را بتوانیم به کشورهای حوزه خلیج فارس تسهیل کنیم بدون شک ارز آوری و رونق اقتصادی مناسبی برای شهرستان به دنبال دارد، اظهارداشت: صادرات کالا یکی از آیتم‌های ضروری برای کسب عنوان شهر جهانی منبت است و باید که با فوریت تسهیل شود.

وی با بیان اینکه حوزه بیمه منبت کاران شهرستان باید به طور جدی مد نظر باشد تصریح کرد: سال 97 مبلغ سه میلیارد تومان برای موضوع بیمه فعالان حوزه صنایع دستی در کل کشور در نظر گرفته شد که‌ از سهمیه 700 نفری کشور 50 نفر سهم استان همدان بود که از این رقم فقط 15 نفر از صنعتگران و‌منبت‌کاران ملایری تحت پوشش قرار گرفتند.

آزادیخواه با اشاره به وجود بیش از 4 هزار کارگاه بزرگ و کوچک مبل و‌منبت در شهرستان ملایر و فعالیت 10 هزار نفر به طور مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در صنعت مبل و‌منبت ابراز کرد: با توجه به اینکه مبلغ 3 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده برای بیمه هنرمندان صنایع دستی سال 97 برای سال آینده نیز تخصیص داده‌ می‌شود، خواستار مساعدت استاندار و ‌جدیت در خصوص بیمه همه منبت کاران ملایری شد.

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای پیگیری برای کسب عنوان جهانی منبت ملایر یاد کرد و گفت: داشتن نمایشگاه دائمی، حضور فعال بانوان در حوزه منبت و صنایع دستی، صادرات مبلمان ملایر، ساخت المانی متناسب با عنوان شهر ملی مبل ایران و استفاده از طرح‌های ایرانی از مهمترین آیتم‌های خواسته شده برای اخذ مجوز عنوان‌ جهانی منبت ملایر است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشتریان به خاطر عدم تحویل سفارشات در زمان مقرر شده گلایه‌مند هستند، خطاب به فعالان حوزه صنعت منبت ملایر گفت: کم توجهی به کیفیت کالا سبب از دست رفتن بازار مبل ملایر می‌شود.

آزادیخواه با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه مبلمان یکی از اساسی‌ترین آیتم‌های کسب عنوان شهرجهانی منبت برای ملایر است، ‌ابراز کرد: با توجه به داشتن زمین‌های فراوان و عدم مشکلات ترافیکی و ده‌ها ظرفیت ویژه، بام ملایر بهترین مکان برای ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه مبل و‌منبت ملایر است که لازم است پیگیرهای لازم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان