اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آبان 1397 - 23:00   |   کد مطلب: 30034
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام رئیس سازمان میراث فرهنگی در ثبت جهانی منبت آباده، کاری ناشیانه و ناپخته بوده و نمایندگان ملایر در این زمینه به رئیس جمهور تذکر جدی می‌دهند.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به جلسات متعدد با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری درباره اقدام وی در حوزه ثبت جهانی منبت آباده،‌ اظهار کرد:‌ شایسته بود ایشان قبل از این اقدام عجولانه و غیرمنطقی، کاندیداها را دعوت و مطالعات و بررسی‌های دقیق انجام می‌داد.
وی با بیان اینکه روال کار بر این است که وقتی شهری در یک حوزه صنایع دستی برند ملی می‌گیرد با یک فاصله چند ساله برند جهانی در آن صنعت‌ دست را نیز به همان شهر دهند، عنوان کرد: این قولی بود که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری بعد از ثبت ملی منبت ملایر به این شهرستان داده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ‌با تأکید بر اینکه نگاه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور‌ در حوزه صنایع دستی اساساً نگاه فرهنگی نیست و وی بیشتر نگاه اقتصادی را ادعا می‌کند اگرچه در اقتصاد هم اتفاق جدی ایجاد نکرده است، افزود: تصمیم ‌مونسان در ثبت جهانی منبت آباده عجولانه، غیرمنطقی و غیرقابل دفاع بوده‌ و ما نمایندگان ملایر در این زمینه به رئیس جمهور تذکر جدی خواهیم داد.
وی با بیان اینکه البته این نکته بسیار مهم را باید مدنظر قرار دهیم‌ که منبت آباده کیفیت و هویتش با منبت ملایر کاملاً متفاوت است، تصریح کرد: منبت شهر آباده به صورت منبت ریز و سوزنی بر روی محصولات دیگر است و این درحالیاست که منبت ملایر فقط بر روی مبل استیل است.
آزادیخواه با تأکید بر اینکه هنرمندان و مردم ملایر اصلاً نگران نباشند چراکه ملی شدن منبت این شهرستان به خاطر منبت روی مبل استیل بوده که یک برند منحصربفرد و به اسم ملایر ثبت ملی و معرفی شده، افزود: مردم مطمئن باشند ملایر چیزی را از دست نداده و ضربه‌‌ای نخورده است‌.
وی با بیان اینکه در حوزه جهانی کردن مبل استیل منبت شده ملایر یک فایل جدید را به‌زودی باز می‌کنیم و حداکثر تلاش خود را برای ثبت جهانی شدن این محصول به‌کار می‌‌گیریم، اظهار کرد: ملایری‌ها تصور نکنند که با ثبت منبت آباده این حق از این شهرستان صلب شده چرا که نمایندگان ملایر پرونده جهانی شدن منبت را با عنوان مبل استیل منبت شده ملایر دوباره فعال خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه طی 2 سال گذشته با ثبت ملی مبل و‌ منبت و برگزاری 2 جشنواره ملی این صنعت و جذب هزاران توریست و ‌گردشگر شهرستان ملایر توانست یک تحول عظیم در حوزه مبل استیل منبت شده ایجاد و محصولاتش را با برند مبل ملایر به کل کشور معرفی کند، بیان کرد: هیچ ارتباطی‌ بین ثبت منبت‌ آباده و منبت ملایر وجود ندارد و این امکان برای ما وجود دارد که به دنبال ثبت جهانی مبل استیل منبت شده ملایر باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز امکان ثبت جهانی منبت ملایر برای ما وجود دارد، اضافه کرد: برند مبل استیل منبت شده ملایر به اسم این شهر کلید خورده، ثبت ملی و به بازار معرفی شده و این درحالیست که آباده مبلی ندارد که‌ جایگزین مبل ملایر کند و منبت این شهر به صورت سوزنی ریز مطلق بر روی دیگر محصولات است.
آزادیخواه با اشاره به اینکه نمایندگان ملایر حداکثر تلاش خود را برای پیگیری ثبت‌ جهانی منبت ملایر می‌کنند، ادامه داد: البته گلایه ما از‌ مونسان به خاطر این کار عجولانه و غیرکارشناسی و تذکر جدی به رئیس جمهور به قوت خود باقیست.
ملایر صاحب مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب و عروق می‌شود
نماینده ملایر مجلس دهم در بخش دیگری از سخنانش به خبرنگار ایسنا گفت: ضمن برشمردن نیازها و مطالبات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، تصمیمات و قول‌های مساعدی برای پیگیری و رفع این درخواست‌ها از سوی دکتر جان‌بابایی اتخاذ شد.
وی با اشاره به تأکیدات دکتر جان‌بابایی مبنی بر اینکه در کنار مرکز آنژیوگرافی براساس نیاز بیمار باید جراحی قلب نیز صورت گیرد، افزود: در اندک زمانی ملایر هم صاحب مرکز آنژیوگرافی و هم جراحی قلب و عروق می‌شود.
آزادیخواه خواستار تکمیل و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین‌(ع) شد که در این زمینه معاون درمان وزارت بهداشت قول مساعد داد علاوه بر ۲ میلیارد تومانی که قبلاً کمک شد، به هر میزان که امکان داشته باشد برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص خواهد داد.
وی به فرسوده بودن ساختمان و فضای فیزیکی بیمارستان امام حسین‌(ع) اجرای هتلینگ این بیمارستان را یک مطالبه جدی دانست که در این راستا دکتر جان بابایی قول مساعد داد نگاه ویژه به ملایر داشته باشد.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس قول مساعد معاون درمان وزیر بهداشت برای تجهیز مرکز غربالگری بیمارستان مهر و اختصاص متخصص رادیولوژی و ارتوپدی را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد که با تجهیز مرکز غربالگری علاوه بر جنوب استان، ملایر به یک قطب درمان در غرب کشور تبدیل می‌شود.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی کلینیک تخصصی، مرکز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز غربالگری سرطان و قطعی شدن احداث بیمارستان خیرساز حاج حسن توکلی تحول چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان ملایر رخ می‌دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان