اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. شهريور 1396 - 23:33   |   کد مطلب: 26460
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از آمادگی شهرستان برای برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت طی 10 روز از 15 تا 24 شهریورماه و پذیرایی و اسکان از میهمانان، مسافران و گردشگران و ارائه تخفیفات 50 درصدی به آنان خبر داد .

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا, عبدالعظیم رضایی یکشنبه 12 شهریور در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ملی مبل و منبت و کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اعلام این خبر، اظهار کرد: 13 رستوران با 50 درصد تخفیف پذیرایی میهمانان و گردشگران و خریداران خواهند بود . 

وی به خدمات‌دهی 10 نانوایی نزدیک محل اسکان مسافران و 15 نانوایی کشیک و تأمین آرد مورد نیاز آنها توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان اشاره و افزود: تلاش می‌شود بر روی بسته‌های اهدایی به گردشگران پیام‌های فرهنگی درج شود . 

رضایی با بیان اینکه بنرهای جشنواره طراحی و چاپ شده است، افزود: با همکاری شهرداری این بنرها در حال نصب در ورودی‌ها، میادین و بلوار 32 متری مطهری هستند و کلیه ادارات موظفند در مقابل اداره خود بنر نصب و آذین‌بندی کنند . 

فرماندار ملایر بر لزوم همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان برگزاری جشن و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در بلوار 32 متری مطهری تأکید کرد و خواست طی این 10 روز جریمه‌های نقدی خودروهای غیر از پلاک 28 و 18 صفر درنظرگرفته شود . 

وی از رنگ‌آمیزی جداول، انجام خط‌کشی ترافیکی در محدوده برگزاری جشن مردمی و هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی برای نقل و انتقال مسافران و خریداران خبر داد و گفت: مقرر شده است با تصویب کمیسیون فرهنگی شورای شهر یکی از چهارراه‌ها و یا میادین ملایر به نام «مبل و منبت» نامگذاری شود . 

رضایی با بیان اینکه محل دبیرخانه جشن ملی مبل و منبت ملایر داخل اداره میراث فرهنگی است، اظهار کرد: از 15 تا 24 شهریورماه کلیه ظرفیت‌های اسکان شهرستان شامل میهمانسراها، خوابگاه‌های اساتید و دانشجویان، مدارس شبانه‌روزی، خانه معلم و نمازخانه‌ها برای اسکان و خدمات‌دهی به طور کامل در اختیار مسافران و گردشگران است . 

وی خاطرنشان کرد: مدارس شبانه‌روزی و آموزش و پرورش سامن با 240 نفر ظرفیت اسکان، استادسرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با 70 نفر ظرفیت، خوابگاه دانشجویی این مرکز با 150 نفر ظرفیت، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ملی با 1500 نفر ظرفیت، مدارس شبانه‌روزی و 5 خوابگاه آموزش و پرورش جوکار با 470 نفر ظرفیت، آموزش و پرورش ملایر با 250 نفر ظرفیت و خانه معلم با 32 نفر ظرفیت، بحث اسکان مسافران را تأمین می‌کنند . 

رضایی تأمین فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبل و منبت ملایر در بلوار 32 متری مطهری 10 روز در زمان برگزاری جشن را از نیروی انتظامی خواستار شد و گفت: این فروشگاه‌ها تا پاسی از شب باز خواهند بود . 

وی از برپایی چادرهای امدادی هلال احمر در ورودی‌های شهر خبر داد و عنوان کرد: هماهنگی لازم با هیئت‌های موتوسواری و اتومبیلرانی انجام شده و با مجوز شورای تأمین اجازه پرواز پاراگلایدر بر فراز آسمان 32 متری داده شده است . 

رضایی از آسفالت شهرک صنعتی مبل منبت حاجی‌آباد و آماده‌سازی 2 سالن برای برپایی نمایشگاهی از آثار منبت‌کاران ملایری اشاره کرد و گفت: امور برق ملایر نیز روشنایی لازم برای برگزاری جشن ملی را  طی این 10 روز تأمین می‌کند . 

فرماندار ملایر از هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد با گروه‌های موسیقی و تئاتر شهرستان برای اجرای برنامه در زمان برگزاری جشن مردمی در فضای باز پارک‌ها خبر داد و گفت: هدف اصلی این جشنواره معرفی توانمندی‌ها، پتانسیل و ظرفیت شهرستان در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و گردشگری و مبل و منبت به تمامی کشور است . 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان