اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1396 - 23:25   |   کد مطلب: 26115
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:
باید کیفیت کار خود را ارتقاء دهند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از فعالیت و اشتغال 36 هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در سطح استان خبر داد و گفت: باید منبت‌کاران ملایر کیفیت کار خود را ارتقاء دهند.
 منبت‌کاران ملایر

به گزارش صبح الوند، علی مالمیر شنبه 14 مرداد در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری ملایر با بیان اینکه 6 درصد جمعیت شاغل استان در این حوزه کار می‌کنند، افزود: مهمترین محور توسعه استان همدان گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات اثرگذار زیادی را در راستای توجه به ثبت شهرهای ملی و جهانی ایران داشته است.

مالمیر عنوان کرد: در سال گذشته 4 شهر ایران به جمع شهرهای جهانی پیوستند که شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال ثبت شده و افتخاری بزرگ برای همدان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم به‌زودی نشان جغرافیایی برای تویسرکان را نیز دریافت کنیم، ادامه داد: شهر جهانی و شهر ملی شدن یک عنوان است بنابراین باید در کنار آن، با تبلیغات گسترده و راهبردی نهایت بهره را از این عنوان ببریم.

وی برندسازی را مهمترین آورده یک عنوان دانست و افزود: این برندسازی باید با هم‌افزایی مسئولان و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین هنرمندان، باعث توسعه اقتصادی و جدذب توریست شود.

وی ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت را به فال نیک گرفت و گفت: این اقدام باید باعث رشد کمی و کیفی این هنر صنعت در ملایر شده و از این پس فعالان این بخش باید با نقش‌آفرینی مضاعف سبب رونق اقتصادی شهرستان و تصاحب بازارهای ملی و جهانی شوند.

مالمیر عنوان شهر ملی برای ملایر را تازه آغاز راهی طولانی دانست و اظهار کرد: باید در حوزه پژوهش، آموزش و بازاریابی به طور جدی وارد عمل شویم.

وی خواستار برگزاری سالانه این جشن شد و خاطرنشان کرد: باید منبت‌کاران ملایر کیفیت کار خود را ارتقاء دهند تا بتوانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته و توریست و گردشگر جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان