اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آبان 1397 - 8:58   |   کد مطلب: 30091
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:
ثبت 34 وقف جدید طی 8 ماه گذشته در همدان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها ایستگاه «همه واقف باشیم» برپا خواهد شد اظهار کرد: طی 8 ماه اخیر تعداد 34 وقف جدید به ثبت رسیده است که نشان دهنده همکاری واقفین خیراندیش با امور اوقاف است.
وقف جدید

به گزارش صبح الوند،  وقف یکی از سنت های حسنه است که در دین مبین اسلام و احادیث و روایات نیز به آن اشاره شده ومردم ایران نیز پس از ورود اسلام به کشور با واژه وقف آشنا شدند و به مرور زمان این سنت حسنه را بیش از پیش گرامی داشتند.

 

اگر بخواهیم واژه وقف را در یک جمله معنی کنیم باید بگوییم که وَقف یعنی هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در راستای خیر و نیکی و رضای خدا.

 

همانطور که می دانید یکی از نشانه های انسان مومن اختصاص دادن قسمتی از مال ، به تهی دستان و نیازمندان است و خوشبختانه طی سال های گذشته خیرین بسیاری در کشور در راستای این عمل خداپسندانه حرکت کرده اند.

 

استان همدان نیز یکی از استان هایی است که در حوزه وقف بسیار فعال بوده و خیرین بسیاری دارد که در ادامه گزارشی در این حوزه که توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ارائه شده است را خواهید خواند.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند، از افتتاح بیش از ۱۰ مرکز در دهه وقف خبر داد و گفت: موزه بقعه امامزاده عبدالله(ع) نیز که در طبقه پایین آنجا است با وجود450 قلم از اشیای وقفی، اهدایی و کشفی درهمین دهه افتتاح می شود.

 

وی با بیان اینکه طی دوسال گذشته 12 بقعه متبرکه بازسازی شده است افزود: تعدادی از این بقعه ها در همین دهه افتتاح خواهند شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ضمن اشاره بر اینکه در آغاز سالتحصیلی 11 میلیارد ریال به مدارس کمک شده است تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز طی یک سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال از محل موقوفات استان تخصیص یافته است.

 

حجت الاسلام کاروند، با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها ایستگاه «همه واقف باشیم» برپا خواهد شد اظهار کرد: طی 8 ماه اخیر تعداد 34 وقف جدید به ثبت رسیده است که نشان دهنده همکاری واقفین خیراندیش با امور اوقاف است.

 

خوشبختانه در استان ما واقفین زیادی هستند که همواره دست یاری خود را به سوی نیازمندان میگیرند و طبق سخنان مسئولین اوقاف استان میتوان اقدامات در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد.

 

قطعا نهادینه کردن فرهنگ وقف نیازمند به فرهنگ سازی های بیشتری در جامعه است و امیدواریم مردم شریف استان در راستای این چشمه ی همیشه جاری بیش از پیش قدم بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان