اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1395 - 9:33   |   کد مطلب: 22197
رییس اداره اوقاف شهرستان همدان بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 7 وقف در این شهرستان صورت گرفته است افزود: از این وقف ها 3 مورد منفعتی و 4 مورد انتفاعی بوده است.

به گزارش صبح الوند، حجتالاسلام سیدعلی حسینی در گفتگو با صبح الوند در خصوص وضعیت وقف  در شهرستان همدان اظهار کرد: اکثر موقوفات شهرستان همدان در ارتباط با روضه خوانی ائمه اطهار است  و یک سری از موقوفات درارتباط با نیت دارو و  درمان افراد بی بضاعت در 32 روستایی که واقف محترم بهاءالملک نام بردند  می باشد که وظیفه ما این است که در مقابل این 32 روستا خدمات بهداشتی و درمانی رایگان را به اهالی آن روستا در حد وسع و درآمد موقوفه داشته باشیم.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان همدان بیان کرد: یکی دیگر از نیات در خصوص کمک به افراد نیازمند و مستضعف است که به صورت خیرات افرادی که مراجعه می کنند مساعت میکنیم و بعد از شناسایی پرونده و تشخیص نیاز انان مبلغی را به صورت مستمری حتی تا چندین ماه  ماهیانه به آنها پرداخت می کنیم.

 

وی اظهار کرد: از محل موقوفه بهاءالملک  حدود 120 واحد در شهرک مدنی برای  زوج‌های جوان احداث کرده‌ایم که ویژه افرادی که است تازه ازدواج کرده‌اند و از تاریخ عقدشان یک سال نگذشته باشد که این افراد از نهادهای بهزیستی، دانشگاه، حوزه علمیه یا بنیاد شهید معرفی می‌شوند .

املاک وقفی به زوجین اجاره داده می شود

حجتالاسلام سید علی حسینی افزود: این واحدها با اجاره‌ای با یک‌سوم قیمت در اختیار زوجین قرار داده می‌شود و قرارداد سالیانه می‌بندیم که  اگر نیاز شد این را تا یک سال دیگر تمدید می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ‌بر 40 یا 50 واحد تحویل زوج‌های جوان شده  و در این واحدها مستقر شدند.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان بابیان اینکه وقف‌ها از ابتدای سال تاکنون در شهرستان همدان 7 مورد بوده است افزود: از این 7 وقف ، 3 عدد موقوفه منفعتی است که به این صورت که فرد ملکش را در اختیار ما می‌گذارد و ما درآمد آن را صرف نیازمندان می‌کنیم و 4 مورد انتفاعی بوده است که همان کمک به مساجد و حسینیه‌ها که فاقد درآمد هستند هست.

 

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی  انجام‌شده در مساجد همدان  گفت: در این خصوص بین مساجدی که نیاز دارند با همکاری فرمانداری و کمک و مساعدت از اعتبارات دولتی مبالغی را بین مساجد توزین می‌کنیم.

 

حجتالاسلام سید علی حسینی در خصوص هزینه برای امامزادگان تصریح کرد: تعمیراتی در امامزاده امام محسن همدان صورت گرفته است که از جمله آن‌ها تعمیر دیواری بود که ریزش کرده  بود و  فضایی در زیر امامزاده تعبیه شد  و بحث اضافه کردن سرویس بهداشتی بود.

 

وی بیان کرد:در امامزاده محسن تا به امروز حدود 100 میلیون تومان هزینه کردیم که بخشی از کمک‌های مردمی بوده که در قالب طرح موردنیاز مبالغ آن  از مردم و خیرین، اعتبارات دولتی  و بخشی از هم خود درآمد موقوفه تهیه‌شده است.

 

وی افزود: در امامزاده عیسی بن احمد هم بهسازی و مرمت را داشته‌ایم که در مرحله نهایی است.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان در خصوص نیازهای امروز وقف در جامعه ما اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم نیازهایی که امروزه وجود دارد و به‌عنوان خلأ هست را شناسایی و واقفان را به این سمت جهت‌دهی می‌کنیم .

 

وی در پایان از مردم درخواست کرد: افرادی که توانمند هستند و می‌توانند وقفی داشته باشند اقدام به این کار کنند چرا که فرق وقف و انفاق این است که انفاق را به یک نفرمی دهیم و تمام می‌شود ولی وقف دائمی و یک چشمه همیشه جاری است که تا سالیان سال می‌تواند این خیرات به روح افراد خیر برسد و موقوفات ما دائماً در حال تکاپو  و پویایی و به‌روز هستند و به برکت نظام جمهوری اسلامی  این موقوفات نیازهای نیازمندان را پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان