اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1396 - 23:46   |   کد مطلب: 25457
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان تصریح کرد: امسال 10 وقف جدید در شهرستان همدان به ثبت رسیده است.
جالب‌ترین وقف سال 96 همدان

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه در سالجاری 10 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به اینکه برخی از این وقف‌ها تاکنون ارزیابی کارشناسانه نشده‌اند بنابراین نمی‌توان ارزش ریالی کل آنها را بیان کرد.

وی به شاخص‌ترین وقف صورت گرفته در سالجاری اشاره کرد و گفت: وقف 14 هزار جلد کتاب توسط پرویز اذکایی به کتابخانه مرکزی همدان شاخص‌ترین وقف بوده که ارزش آن 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

وی به وقف یک دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران بی‌بضاعت در درمانگاه اعتمادیه اشاره کرد و ادامه داد: این وقف از جالب‌ترین وقف انجام شده در سالجاری بوده است.

حسینی با بیان اینکه امسال وقف از نوع وجه نقد نداشته‌ایم، یادآور شد: در شهرستان قهاوند نیز یک قطعه زمین هزار متری به ارزش 200 میلیون تومان برای ساخت مسجد وقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک خانم نیز یک و نیم دانگ مغازه واقع در خیابان اکباتان را وقف کرده است و با توجه به اینکه اداره اوقاف مجاز به فروش این نوع وقف‌ها نیست بنابراین تولیت این ملک به اداره اوقاف داده شده که پس از اجاره، عواید آن صرف برگزاری برنامه‌های این ارگان همچون توزیع غذا در بین ایتام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان