اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1397 - 14:48   |   کد مطلب: 29934
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر های گردشگری امامزاده محسن، سداکباتان، مرادبلاغی و چشین ابرو از مهمترین مسیرهای گردشگری و محروم همدان است که باید نقش بسزایی در جذب توریست داخلی و خارجی در همدان ایفامیکند.

به گزارش صبح الوند، امیرخجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست هماهنگی همراه با رییس سازمان برنامه و بودجه،مدیرکل بنیاد مسکن،سرپرست و معاونین مسکن و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آّبفار،مسئولین حمل و نقل و پایانه ها و معاونین فرماندار همدان اظهار کرد: تحول در 4 مسیر گردشگری همدان با توانمندسازی روستاها و نیروی بومی این مناطق و با توجه به وجود جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی امکان پذیر است.

 

امیر خجسته با بیان اینکه با پیگری از طریق وزارت راه و شهرسازی ۲ میلیارد تومان برای  مسیر گردشگری سد اکباتان ابلاغ اعتبار شده خاطر نشان کرد: این مسیر دارای 950 میلیون تومان اعتبار می باشد و  700 میلیون تومان از محل ارتقای شاخص ها در نظر گرفته شده است.

 

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه  در جهت تسهیل  ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز مسیر گردشگری سد اکباتان 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده افزود: در سالهای گذشته مسیر جاده گردشگری  سد اکباتان و جاده ملایر مورد بی توجهی قرار گرفته و عملیات مطلوبی برای این مسیر در نظر گرفته نشده و موجب بروز تصادفات حادثه ساز در این مسیر رخ داده و با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک اقدامات خوبی در این مسیر اعمال خواهد شد.

 

 امیر خجسته با اشاره به اینکه محورهای  مرادبلاغی،  چشین  ابرو ،  سد اکباتان و  امام زاده محسن آمار حوادث و تصادفات جاده ای زیادی را در سال های اخیر به خود اختصاص داده اند بیان کرد: اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و عملیات تعریض مسیر با شتاب بیشتر پیگیری و اجرایی شود.

 

 نماینده مردم همدان و فامنین در ادامه با اشاره به ورودی راه  سیاه کمر،  مسیر عبدالرحیم    میلاجرد ، جاده  مرادبلاغی نیازمند موارد کارشناسی و قرار گرفتن در ردیف ماده 23 است که با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

 

 وی در پایان گفت: با پیگیری های انجام شده مبلغ 10 میلیارد تومان برای پروژه  راه مرادبلاغی به  قهاوند ،  قهاوند به  کوریجان و روکش آسفالت  قهاوند به  کمیجان و موافقت 5 میلیارد تومان برای پروژه جاده سیاه کمر – عبدالرحیم – خنداب (اراک)با اعتبار اولیه 200 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان