اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. اسفند 1396 - 10:04   |   کد مطلب: 28900
امیر خجسته گفت: کسانی که از موقعیت شغلی و جایگاه خود سوء استفاده کرده اند و به دنبال جمع کردن اموال نامشروع بوده اند تا خدمت به مردم، باید با ورود هر سه قوا و دستگاه های نظارتی اموال نامشروع آنان بازگردانده شود.

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران در خصوص طرح " اعاده اموال نا مشروع" اظهار کرد: این طرح یکی از مطالبات  مردم از مسئولین و نمایندگان در راستای شفاف سازی اموال مسئولان است که با اجرایی شدن  این طرح می توان رضایت مندی در جامعه را ارتقاء داد.

امیر خجسته با تاکید بر اینکه طرح " اعاده اموال نامشروع"  تنها مربوط به گروه، جناح و افراد خاص نیست عنوان کرد: این طرح نیازمند کار کارشناسی دقیق و زیادی  دارد که برای باز پس گیری اموال نامشروع مسئولین در صورت اثبات  از اوایل انقلاب تا کنون بدون استثناء با جدیدت در هر سه قوای مجریه، مقننه و قضائیه مورد بررسی قرار خواهد داد که علاوه بر آنها همسر و فرزندان خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه با تصویب این طرح مسئولین تحت نظارت دقیق و شفافیت اموال و دارایی خود قرار خواهند گرفت؛  خاطر نشان کرد: این طرح مربوط به کلیه مقامات ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری همچون سران سه قوه، نمایندگان، وزرا و ... است که جزیات و کلیات این قانون بایستی  به نحوی تصویب و عملیاتی شود که ضمانت اجرایی داشته باشد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  با بیان اینکه عدالت اجتماعی  همچنان از مهمترین دغدغه ها و خواست های  رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست  بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان هشت ماده‌ای خود را که بعد‌ها به منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی معروف شد به عنوان یکی از  سرفصل تاریخی در مقابله با فساد با دو هدف  ”خدمت به مردم “ و ”برافراشتن پرچم عدالت اسلامی" از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوی اسلامی برشمردند که از دهه 80 با سهل انگاری به فراموشی سپرده شده که مسئولین بایستی در مقابل مفاسد و کسانی که سوء استفاده کرده اند سینه سپر کنند.

وی به بیان جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پرداخت و گفت : به موجب این طرح هیاتی متشکل از نهادی های نظارتی، امنیتی و قضایی رسیدگی اموال مسئولان را برعهده می گیرند. این هیات بعد از بررسی و در صورت نا مشروع بودن این اموال آنها را به بیت المال بر می گردانند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان