اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 15:12   |   کد مطلب: 26567
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:
باید در مدیریت شهری جسارت، جرأت و آبرو گذاشت
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر ریسک پذیر بودن مدیریت شهری و شورا تاکید کرد و ادامه داد: اگر ریسک‌پذیر نباشند نمیتوانیم به خوبی در کارها پیش رویم ، باید در مدیریت شهری جسارت، جرأت و آبرو گذاشت؛ البته چنین مدیرانی تنها نیستند و مدیران شهری و مدیریت ارشد با شماست
باید در مدیریت شهری جسارت، جرأت و آبرو گذاشت

به گزارش صبح الوند،  امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر همدان ضمن تاکید بر ایجاد هم‌افزایی، هماهنگی و برنامه جهت تحول در خدمات شهری ، اظهار کرد:فرصت خدمت به مردم را خدا به شما داده است باید از این فرصت استفاده کنید.

 

خجسته ورود شورا در مسائل سیاسی و گرایشات حزبی را موجب آسیب رسیدن به شهر دانست و گفت: این موضوعی است که بسیاری از اعضا های دیگر در کشور درگیر آن هستند و تاکنون 300 نفر از اعضای شوراهای ادوار مختلف کشور حذف شده و یا در زندان هستند.

 

وی به اعضای شورا خاطر نشان کرد: در شورا با هر فکر و گرایش با هم هماهنگ باشید، مسائل حاشیه را کنار بگذارید و رسیدگی به مسائل مردم و کار را در اولویت کارهای خود بگذارید.

 

* اجازه ورود افرادی که پرونده ببرند و بیارند را به شورا ندهید

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجمع نمایندگان استان همدلی و هم‌افزایی وجو دارد تصریح کرد: در مجمع همه با هم دنبال کار هستیم و این انتظار را داریم با وحدت و همدلی و دور از اختلاف در شورا نیز کار شود و اجازه داده نشود کسانی از بیرون وارد شورا شده و دخالت کنند، پرونده ببرند و بیاورند.

 

وی با تاکید بر اینکه خطراتی جدی شورا را تهدید میکند اما  شورای شهر جایگاه قدرتمندی دارد یادآور شد: هشت اصل قانون اساسی در مورد شورا داریم، هرچند شورای شهر ما شورای شهرداری است اما در آینده نزدیک مدیریت یکپارچه شهری قطعاً باید حاکم شود در غیر این صورت نمی‌توانیم شهر را مدیریت کنیم.

 

خجسته  مدیریت یکپارچه شهری  را تنها راه نجات تمام شهرها دانست و افزود: مدیریت یکپارچه شهری آشفتگی شهری را از بین می‌برد، از دولت پیگیری بحث مدیریت یکپارچه شهری را داشتیم؛ در کمیسیون شوراها نیز مدیریت یکپارچه پیگیری شد که در اسرع وقت این موضوع را پیگیری کنند؛ اکنون هماهنگی بین شهرداری و شورای شهر تهران وجود دارد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه خود اعضای شورا باید قدرت و جایگاه شورا را ایجاد کنند گفت: در صورت وجود اختلاف بین اعضای شورای شهر، شورا و خدمات شهری نیز تضعیف می‌شود.

 

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات در همدان و تهران با حضور اعضای شورای شهر در جهت پیگیری امور اعلام کرد و اظهار کرد: امروز طرح تفصیلی روی روال افتاده و طرح خوبی برای درآمدهای شهرداری است.

 

خجسته با تاکید بر اینکه  جذب سرمایه‌گذار یکی از راه‌های درآمد پایدار شهری است افزود: با این وضعیت درآمدهای ناپایدارشهرداری، درآمد پایدار نیاز است ما نیاز به اتاق فکر داریم که بخشی  از آن شورا میباشد و تمام مدیران نیز باید ورود کنند.

 

وی اشاره کرد: بهتر است جلساتی از شورا با حضور مدیران استان و نمایندگان باشد که اقدامی برای خارج کردن همدان از این وضعیت باشد؛ باید مدیریت ارشد، معاون عمرانی و وزارت برای درآمد پایدار ورود کنند، با همدلی در نمایندگان استان، مجمع استان و شورا می‌شود کاری برای درآمد پایدار کرد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با طرح تفصیلی و ورود مدیران استان باید وضعیت درست شود،اشتغال مهم است اما مدیریت شهری هم مهم است؛ همدان یک هزار و 800 جاذبه توریستی و ظرفیت دارد که می‌شود در‌آمد پایدار ایجاد کرد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ورشکستگی شهرداری‌های شهرهای زیر 100 هزار نفر اظهار کرد: بحران در شهرداری‌هاست اما وضعیت شهرداری همدان خوب است.

 

خجسته خواستار در رابطه با بافت فرسوده و تعیین تکلیف بلندمرتبه‌سازی در منطقه مشخص شده گفت: باید سایت اداری در شهر تعیین تکلیف شود زیرا وجود ادارات در سطح شهر و کوچه‌ها امنیت مردم را سلب کرده است؛ ادارات را در سایت اداری متمرکز کنید.

 

وی پرداختن به حاشیه شهر را امری بسیار مهم دانست و در خصوص ارائه خدمات آب، برق و گاز افزود: در دور قبل مجلس نامه‌ای به وزرا نوشته شد که مسئله برق حل شد اما آب و گاز به این زودی حل نمی‌شود و باید برای یک بار موضوع آب، برق و گاز حاشیه شهر را ببندیم و اجازه ندهیم دیگر ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد.

 

*لزوم واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی طبق اصل 44 افزود: بسیاری دلشان نمی‌خواهد این امر انجام شود چون منافع دارند اما قطعاً عملی می‌شود؛ در شهرها نیز باید واگذاری به بخش خصوصی عملی شود و سرمایه‌گذارها ورود کنند.

 

وی با اشاره به سفر خود به مسکو و جذب سرمایه‌گذار در این کشور گفت : از اعضای شورا میخواهم در جهت کسب تجربه برای جذب سرمایه‌گذار سفری به مسکو داشته باشند؛ ما به سرمایه‌گذار ملی و بین‌المللی نیازمندیم و تا زمانی که در شهر و خدمات شهری باید جذب سرمایه‌گذار عملی شود و پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، جذب سرمایه‌گذار تنها راه نجات شهر است.

 

خجسته در خصوص بحث اختصاص قیر رایگان اظهار کرد: این عمل مجوزهایی می‌خواهد و باید پیگیری های لازم صورت بگیرد و فقط پیگیری است که در هر امری باعث میشود به نتیجه برسیم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآورشدن اختصاص هزار میلیارد تومان از بانک شهر در دور گذشته گفت: متأسفانه برای استفاده از این موضوع درهمدان استقبال نکردند، قرار براین بود با وثیقه گذاشتن زمین و دریافت هزینه اختصاص هزینه را عملی کنیم که نشد.

 

*باید در مدیریت شهری جسارت، جرأت و آبرو گذاشت

خجسته بر ریسک پذیر بودن مدیریت شهری و شورا تاکید کرد و ادامه داد: اگر ریسک‌پذیر نباشند نمیتوانیم به خوبی در کارها پیش رویم ، باید در مدیریت شهری جسارت، جرأت و آبرو گذاشت؛ البته چنین مدیرانی تنها نیستند و مدیران شهری و مدیریت ارشد با شماست.

 

وی افزود: باید برای تخصیص بودجه به هر منبعی برای فشار بیاورید، پنج هزار تن قیر رایگان برای ورودی شهر جاده کرمانشاه گرفتیم، یک‌هزار و 800 تن نیز توسط شهرداری اخذ شده و 3 هزار تن نیز دریافت کرده‌ایم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جاده ملایر  به شدت حادثه‌خیز است اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی ما گردشگری است و باید در خصوص ورودی شهر کار کنیم ، با انجام اقدامات افق خوب و روشنی برای شهر باز می‌شود.

 

خجسته با اشاره بر اینکه صدا و سیمای استان ما در ترویج فرهنگ گردشگری و ایثار و شهادت موفق نبوده و در خصوص توسعه پایدار استان تبلیغات وکارمفیدی نکرده یادآور شد: باید صدا و سیما در جریان مصوبات شورا باشد و در بحث جذب سرمایه‌گذار ورود پیدا کند.

 

وی در پایان افزود: باید قدرت شورا و شهرداری را چند برابر کنیم و برای برداشتن موانع آمادگی هر نوع کاری را داریم و مدیر استان نیز باید به منظور برداشتن موانع حضور داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان