اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1397 - 9:27   |   کد مطلب: 29466
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت:مجوز ساخت ۴۶ کیلومتر راه را برای شهرستان گرفته‌ایم که متأسفانه همچنان پس از پیگیری‌ها با توجه به عدم استقبال پیمانکاران در مناقصه مانده است.
بهرام نیا

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حسن بهرام‌نیا بعداز ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: شهرستان نهاوند از نظر توسعه و آبادانی علی‌رغم وسعت، موقعیت و جمعیت این شهرستان در مقیاس استانی جایگاه خوبی ندارد و حتی اگر اعتباراتی چندین برابر اعتبار امسال به نهاوند تزریق شود تا حدودی فاصله شهرستان با عقب‌ماندگی‌ها کم می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز 36 میلیارد تومان اعتباری که برای شهرستان در نظر گرفته ‌شده است رقم زیادی نیست اما با توجه به شرایط موجود و بر اساس پازل توسعه شهرستان باید با همین مقدار و  بر اساس سهم هر حوزه این پازل را تکمیل کرد.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که 85 درصد اعتبارات شهرستان در وزارتخانه‌هاست، افزود: ادارات نهاوند پیگیر جذب اعتبارات وزارتخانه‌ای خود از طریق مدیران کل باشند.

وی عنوان کرد: پروژه‌ها و کارهای شهرستان اولویت‌بندی شوند و پروژه‌های مهم اولیت داده شده و عملیات اجرایی آن بر اساس میزان تخصیص نهایی اعتبارات پیگیری شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در دولت جدید با احیاء مجدد سازمان برنامه و بودجه خوشبختانه روش‌های کارشناسی شده و خوبی برای توزیع بودجه صورت گرفته و این کار بر اساس  نیازسنجی‌ها انجام شده است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: بنده ناظر مجلس شورای اسلامی در بحث توزیع بودجه در  شورای برنامه‌ریزی استان هستم و خوشبختانه توزیع بودجه به‌صورت نسبی کارشناسی شده و بر اساس سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه‌ و نظر کارشناسی دستگاه‌ها توزیع اعتبارات صورت گرفته است.

وی با اشاره به‌ این‌که اعتبارات و پروژه‌های ملی را برای شهرستان جذب و تعریف کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر ما مجوز ساخت 46 کیلومتر راه ( 17 کیلومتر آن جاده سراب گیان، از نهاوند تا سراب ) را برای شهرستان گرفته‌ایم که متأسفانه همچنان پس از پیگیری‌ها با توجه به عدم استقبال پیمانکاران در مناقصه مانده است، که نیاز است مسئولان ادارت مربوطه جهت جذب پیمانکار پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

بهرام‌نیا اظهار داشت: وظیفه من جذب اعتبار ملی و تخصیص بودجه است که انجام دادم و دنبال پیمانکار رفتن و ادامه کار وظیفه‌ی اداره و مسئولان مربوطه می‌باشد که مسئولان ادارات  در این زمینه باید جدی‌تر باشند.

وی با اشاره به باقی ماندن تنها چهار ماه از سال کاری و فرارسیدن فصل سرما، تصریح کرد: مدیران شهرستانی که خود رابط ادارات کل هستند نسبت به متقاعد کردن پیمانکاران کوشا باشند چراکه اگر این اعتبارات جذب نشود به خزانه باز می‌گردد.

بهرام‌نیا افزود: اعتبار بهسازی کامل پنج روستا در بخش خزل شرقی با پیگیری‌های اینجانب و توسط بنیاد برکت و با مشارکت بنیاد مسکن جذب و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است و همچنین مجوز احداث پنج مدرسه در مناطق روستایی شهرستان از محل اعتبارات بنیاد برکت نیز اخذ شده که عملیات آن‌ها شروع و امیدواریم این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انجام پروژه‌ی فاضلاب‌ شهری نهاوند که با اعتبار 10 میلیارد تومان که در سال جدید با تلاش ما جذب شده، با تعیین چند پیمانکار توسط آب و فاضلاب شهری به‌صورت جدی پیگیری شده و اجرای سریع آن مد نظر است که انتظار داریم سایر دستگاه‌ها هم در مشخص نمودن پیمانکار و جذب اعتبارات حوزه خود به این شکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: در تقسیم بودجه شهرستان به شهرداری‌های شهرستان توجه ویژه شده است چون شهرداری‌ها مجری ویترین شهری و چیدمان شهر هستند و ایجاد انگیزه و افزایش روحیه مردم یک شهر به عملکرد شهرداری‌ها بستگی دارد.

بهرام‌نیا با اشاره به تشکیل جلسه اعضای اوپک در وین اتریش و ارائه گزارشی در این زمینه، افزود: سیاست‌های آمریکا در زمینه سازی برای افزایش تولید نفت از سوی اعضا با شکست مواجهه و ناکام مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان