اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1396 - 9:40   |   کد مطلب: 28439
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک سری ابهامات و عدم شفافیت ها در بندهای لایحه بودجه 97 سبب شد نمایندگان بر آن اصلاحاتی داشته باشند گفت: در برخی از بندهای آن در خصوص مسائلی همچون یارانه و اوراق مشارکت منافع مردم لحاظ نشده بود که ما آن اصلاحات را انجام دادیم.

به گزارش صبح الوند، لایحه بودجه 97 دارای ابهامات فراوانی بود که سرانجام بعد از  بررسی های فراوان در مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی بر آن صورت گرفت، جهت اطلاع از دلایل بیشتر ایرادات نمایندگان مجلس بر این لایحه مصاحبه ای با حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

 

حسن بهرام نیا در گفتگو با نافع، با بیان اینکه نمایندگان مجلس بعد از بررسی ها  اشکالاتی را در لایحه بودجه دیدند که به ضرر مردم است و منافع آنان در آن لحاظ نشده است افزود: یک سری ابهامات و عدم شفافیت ها در بندهای لایحه وجود داشت که توسط نمایندگان اصلاح شد.

 

وی  به بیان ابهامات موجود در بندهای لایحه بودجه 97 پرداخت و گفت: از جمله مسائل بحث یارانه بگیرها بود که با توجه به اینکه آن رقمی که در نظر گرفته بودند ، رقم کمی بود و خیلی از مردم از دریافت یارانه محروم میشدند اصلاحاتی بر آن صورت گرفت.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد کرد: در این لایحه خیلی از معلمین و کارمندان از دریافت یارانه حذف میشدند و اصلاحاتی صورت گرفت که همه بهره مند شوند.

 

وی دیگر ایراد وارده بر لایحه بودجه را اوراق مشارکت دانست و گفت: در مجموع اوراق  مشارکت خوب نیست  و همانند این است که شما چکی را دست یک نفر  بدهی و این باید وصول بشود و اکثر نمایندگان بر این موضوع نظر مثبت نداشتند و گفتند این باید اصلاح شود.

 

بهرام نیا اظهار کرد: دیگر ایراد وارد شده مساله اعتبارات آموزش و پرورش بود که اعتبارات آنها ملی بود و آنها را تقسیم به اعتبار استانی کرده بودند که به حالت اولیه خود بازگشت.

 

وی عنوان کرد: در این اصلاحیه  100درصد درآمد ناشی از حامل های انرژی مشخص شد که چقدر است و این پول باید وارد خزانه بشود  و بعداز خزانه برداشت شود و قرار است به عنوان یک منبع توزیع شود.

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص سهم کم بودجه های عمرانی در لایحه بودجه 97 گفت: بیشتر سهم بودجه های جاری است که دولت باید یک سری از مسایل  همچون همایش ها که هزینه تراشی می کند و از جیب مردم هزینه می شود را حذف نماید که خوشبختانه این اصلاحات را نمایندگان مجلس انجام دادند.

 

و ی با بیان اینکه قرار است  امروز اصلاحاتی که صورت گرفته را در صحن مطرح تا رای بگیرد گفت: یک سری ابهامات و عدم شفافیت ها در این اصلاحات حل شده است.

 

بهرام نیا در پایان تاکید کرد: هدف تمام نمایندگان مجلس از این اصلاحات تامین رفاه حال مردم  و علی الخصوص موضوع یارانه بود که نگذاشتیم قطع بشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان