اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1396 - 21:52   |   کد مطلب: 27624
مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای بیش از هزار برنامه برای دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در سطح هزار و ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج اجرا می‌شود.
دهه فجر و بسیج

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌بیگی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته‌های قرآن، انجمن‌ها، هیئت‌ها و کانون‌های اسلامی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان همدان اظهار داشت: سپاه و بسیج علاوه بر مناسبت‌هایی چون دهه فجر در طول سال برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را در قالب حلقه‌های صالحین برگزار می‌کند.

وی از فعالیت بیش از 9 هزار حلقه صالحین در رده‌ها و بخش‌های مختلف بسیج استان همدان خبر داد و افزود: حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد شکل گرفته و 4 محور تربیت، معرفت، بصیرت و مهارت در دستور کار آن‌ها قرار دارد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به برنامه‌های قرآنی حلقه‌های صالحین بسیج گفت: آغاز جلسه با قرائت چند آیه از قرآن و بیان ترجمه و تفسیر آیه به وسیله سرگروه، یکی از برنامه‌های ثابت این جلسات به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی بیان کرد: در کنار موضوع اصلی جلسه، برای ایجاد انس بین اعضای حلقه با فرهنگ شهادت نیز خاطره‌ای از شهدا و وصیت‌نامه آن‌ها به وسیله سرگروه در هر جلسه قرائت می‌شود.

وی با اشاره به اثرگذاری حلقه‌های صالحین در جامعه اعلام کرد: در طول یک دهه که از عمر این حلقه‌ها می‌گذرد، آثار مثبت آن در سطح جامعه مشاهده شده و یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند با جنگ نرم دشمنان مقابله کند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی عنوان کرد: سپاه به دنبال تبیین مسائل تربیتی و افزایش توان مهارتی اعضای حلقه‌هاست و برنامه‌های خود را با این نگاه برگزار می‌کند.

وی گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌هایی برای تقویت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، جلسات تخصصی حفظ، قرائت و تفسیر نیز به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی بیان کرد: درمجموع، سپاه و بسیج به دنبال تربیت نیروهای هم‌تراز انقلاب اسلامی در پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین و کادرسازی است تا بتوان زمینه یاری حضرت ولی‌عصر(عج) در هنگام ظهور را فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان