اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. بهمن 1395 - 23:57   |   کد مطلب: 23779
بهره‌برداري از بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس ،  در همدان دو نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی با اعتبار 43 میلیارد تومان با مشارکت سرمایه‌گذار ایرانی و اروپایی، به دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

 

این نیروگاه از دو هفته پیش وارد مدار شد و همزمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور وزیر نیرو، سفیر آلمان، معاونان استاندار و مدیران استان همدان افتتاح شد.

 

پیش از این ظرفیت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور یک مگاواتی بود که با بهره‌برداری از این دو نیروگاه می‌توان گفت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان همدان با سرمایه گذاری 8 میلیون یورو به ازای هر نیروگاه ایجاد و 60 هزار پنل خورشیدی در این دو نیروگاه نصب شده است.

 

یکی از این دو نیروگاه در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان با عنوان «خلیج فارس» با سرمایه‌گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت یک شرکت ایرانی در حال احداث است و دیگری در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان و در مزرعه اسلامی با عنوان «امیرکبیر» قرار دارد.

 

در این نیروگاه از تجهیزات تولید داخل کشور استفاده شده است.

 

در کل کشور 10 مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد در حالی که با این افتتاح در استان همدان 14 مگاوات نیروگاه خورشیدی ایجاد شده و ساخت سه نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی دیگر در برنامه قرار دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان