اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مهر 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 26927
فرماندار همدان خواستار شد:
عدم ورود فاضلاب شهر به رودخانه عباس اباد
فرماندار شهرستان همدان خواستار شد :با توجه به مصرف آب رودخانه عباس آباد بايد نظارت‌ها مبني بر عدم روانه کردن فاضلاب به اين رودخانه بيشتر باشد.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان با اشاره به دومين سالگرد شهادت سردار همداني اظهار کرد: شهيد همداني نقش والايي را از ابتداي انقلاب در نظام جمهوري اسلامي ايران داشتند و به عنوان يکي از افتخارات استان همدان نام ايشان در جهان مي‌درخشد.

 

وي با اشاره به هفته نيروي انتظامي گفت: اکنون شرايط بسيار حساسي در منطقه وجود دارد و خطرهاي متعددي از طرف گروه‌هاي معاند عليه کشور وجود دارد که اگر تلاش‌هاي محافظان امنيت نبود، به طور حتم امکان آسيب وجود داشت.

 

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تلاش شبانه‌روزي نيروهاي انتظامي، افزود: نيروهاي انتظامي در راستاي تامين امنيت قدم‌هاي مهمي برمي‌دارند و اگر امنيت نباشد در ساير بخش‌ها نيز پيشرفت نخواهد بود.

 

تعالي با بيان اينکه در خصوص سلامتي آب شرب مردم دغدغه و نگراني داريم گفت: يکي از دغدغه‌هاي ما موضوع سلامت آب شرب به ويژه سلامت آب رودخانه عباس‌آباد است که با توجه به مصرف آن بايد نظارت‌ها مبني بر عدم روانه کردن فاضلاب به اين رودخانه بيشتر باشد.

 

وي با تاکيد به اينکه حتما شهرداري موضوع نظارت بر عدم تخليه فاضلاب به رودخانه را در دستور کار داشته باشد و پيمانکاران خود را توجيه کند، گفت: در اين خصوص به دنبال اقدام اساسي هستيم و مطالعات خوبي با در نظر گرفتن بودجه‌ مناسب انجام شده که اجراي آن نياز به اعتبارات استاني دارد.

 

فرماندار همدان با بيان اينکه اداره محيط زيست شهرستان در اين زمينه خوب ورود کرده و برخوردهاي خوبي نيز با متخلفان صورت مي‌گيرد، افزود: نظارت‌هاي دقيق باعث خواهد شد متخلفان کمتر خطا کنند.

 

اين مقام مسئول با اشاره به لزوم تجهيز استخرها به سيستم الکتروليزنمک تصريح کرد: استخرها بايد به سيستم‌ گندزدايي ايمن مجهز شوند و حتما اداره محيط زيست و مرکز بهداشت در اين رابطه برخورد لازم را با استخرهايي که انجام نداده اند داشته باشد.

 

وي تاکيد کرد: در اين خصوص حتي اگر نياز بود با دستور قضايي اقدام  به تعطيل استخر شود و کوتاهي در اين زمينه نباشد چرا که موضوع سلامت مردم بسيار مهم است.

 

تعالي با بيان اينکه در حال حاضر اقدامات خوبي در حوزه دامپزشکي انجام مي‌شود افزود: آگاه‌سازي مردم از طريق صدا و سيما در خصوص استفاده از آلايش دامي بسته‌بندي شده و توجيه در مورد مضرات توزيع فله‌اي آلايش دامي مورد توجه قرار گيرد.

 

وي با اشاره به لزوم عرضه مواد غذايي سالم در بوفه مدارس، گفت: تغذيه سالم نقش مهمي در رشد مطلوب کودکان و سلامت آنها دارد و در اين خصوص نبايد به ذائقه کودکان و سودآوري بوفه‌ها توجه داشت چرا که در درجه اول سلامتي مهم است.

 

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينکه متاسفانه در برخي از نقاط شهر شاهد عرضه مواد غذايي با کيفيت پايين هستيم، افزود: ارزان بودن اين نوع مواد غذايي باعث گرايش بيشتر به مصرف شده است.

 

تعالي با اشاره به مشکل فيزيکي و سختي آب روستاهاي سرخ آباد، يکانه و کنجينه  بيان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستايي در راستاي حل مشکل با هزينه بالايي چاهي را در يکي از روستاها حفر کرده است، تصريح کرد: اين چاه آلودگي نداره اما موضوع سختي و شوري آن مطرح است.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه قرار بر اين بوده آب اين چاه با منبع آب روستاي سنگستان ممزوج شود که عده‌اي اجازه اين اقدام را ندادند و در نتيجه شرکت آب و فاضلاب مجبور به کنار گذاشتن طرح مورد نظر شد، افزود:  چاه ديگري به طول 70 متر ايجاد شده که آب خوبي دارد و اگر اعتبارات براي ادامه کار  تامين شود، تا يک ماه آينده آب اين چاه وارد چرخه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان