اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مهر 1396 - 5:08   |   کد مطلب: 26734
فرماندار همدان گفت : با پيگيري جذب اعتبارات ملي بايد وضعيت اعتبارات و پروژه هاي شهرستان را تقويت کنيم.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کميته برنامه‌ريزي شهرستان همدان ميزان اعتبارات شهرستاني را 63 ميليارد تومان دانست و بيان کرد: 20 ميليارد تومان از اعتبارات کل شهرستاني از محل اعتبارات استاني، 37 ميليون تومان از محل اعتبارات توازن و 6 ميليارد تومان نيز از محل اعتبارات نفت و گاز است که در صورت اکتفا به اين ميزان اعتبارات، بسياري از پروژه‌هاي همدان ناتمام مي ماند.

 

فرماندار همدان  کميته برنامه ريزي شهرستان را يکي از مهمترين کارگروه‌ها دانست و اظهار کرد: بايد فاصله زماني برگزاري جلسات به منظور ارائه گزارش از روند پيشرفت پروژه‌ها، ميزان تخصيص اعتبارات و بررسي موانع کمتر شود.

 

وي با بيان اينکه لازم است با همت و کمک نمايندگان، ارتباطات خوب آنها و نفوذشان در کميسيون‌ها بتوانيم بيش از 85 درصد اعتبارات گلوبال در مرکز را دريافت کنيم، افزود: اين موضوع يکي از رويکردهاي امسال است که بتوانيم وضعيت اعبتارات شهرستان را تقويت کنيم.

 

تعالي با تأکيد بر اينکه وضعيت اعتبارات شهرستان همدان نسبت به ساير شهرستان‌ها خوب بوده است، تصريح کرد: از اعتبارات سفر رئيس جمهوري نيز شهرستان همدان خوب و بيش از ساير شهرستان‌ها بهره‌مند شد؛ تخصيص 30 ميليارد تومان به پروژه بيمارستان جايگزين بيمارستان اکباتان و 200 ميليارد تومان به پروژه راه‌آهن از آن جمله است.

 

وي با بيان اينکه اميدواريم وضعيت اعتبارات بهتر شده و اجراي پروژه‌هاي بيشتري را داشته باشيم، ادامه داد: به منظور رفع موانع و حواشي سه پروژه تالار 5 هزار نفري، پرديس سينمايي و موزه هنرهاي معاصر بايد طي يک هماهنگي جلسه‌اي با حضور مديران استان برگزار و از ظرفيت نمايندگان نيز براي جذب اعتبارات کمک گرفته شود.

 

فرماندار همدان با اشاره به 600 ميليون تومان اعتبار در پروژه پرديس سينمايي، تأکيد کرد: بايد زواياي مختلف اين موضوع روشن شود که چگونه هزينه شده است؛ اين موضوع که چرا پروژه دولتي، خصوصي شده و مستنداتي در اين خصوص نيست نيز روشن شود.

 

وي همچنين خواستار پيگيري پروژه استخر شيرجه و شنا توسط اداره کل ورزش و جوانان شد و تأکيد کرد: پيگيري دريافت زمين20هزار متر مربعي اين پروژه براي جابجايي انجام شود و نتيجه تا يک ماه آينده آماده و ارائه شود.

 

تعالي با بيان اينکه در خصوص پروژه استخر قهاوند نيز مشکلي ندارد، يادآور شد: براي اين پروژه 30ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که کافي نيست.

 

وي در ادامه با تأکيد بر اينکه از محل اعتبارات توازن سال گذشته تخصيصي نداشتيم، خاطرنشان کرد: با توجه به اين وضعيت در حقيقت 20 ميليارد تومان اعتبار داريم که 10 ميليارد تومان آن تخصيص مي‌يابد؛ امسال نمايندگان مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي وارد ميدان شده‌اند و براي دريافت کمک‌ها از اين طريق رهايشان نمي‌کنيم.

 

فرماندار همدان در بخش ديگري از سخنانش به دستورالعمل روستايي مسير گردشگري امامزاده محسن (ع) اشاره کرد و گفت: در خصوص روشنايي امامزاده محسن (ع) اداره برق کار را ادامه دهد، اعتباراتي نيز به همين منظور اختصاص داده مي‌شود؛ در حال حاضر کار روشنايي را از داخل روستا آغاز کنيد.

 

وي روشنايي مسير گردشگري امامزاده محسن (ع) را از ضرورت‌هاي اين مسير دانست و اظهار کرد: تصميم گرفته شده که مسير برگشت امامزاده محسن (ع) به صورت يک طرفه و از هشت متر مسير برگشت را به سرانجام برسانيم و سعي بر افتتاح تا 22بهمن داريم؛ بحث معارضان نيز رفع مي‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان