اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1396 - 10:21   |   کد مطلب: 26706
یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: ما حتی اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم چرا که مارا تحریم کرده بودند اما به گفته مقام معظم رهبری همین تحریم ها موجب قدرت مند ترشدن ما شد و این تحریم ها چشم ما به روی امکاناتمان باز کرد تا امروزه علاوه بر دستیابی به انرژی هسته ای از نظر نظامی حرف اول را بزنیم ، بتوانیم تولیدات ملی داشته باشیم حتی توانایی تولید موشک و اسلحه را نیز داشته باشیم.

به گزارش صبح الوند، مرتضی سعیدی، یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، نقش دولت های غربی در کمک به عراق در 8 سال جنگ تحمیلی را موثر در طولانی شدن جنگ دانست و افزود: اکثر دولت های غربی به تبعیت از آمریکا و اسرائیل از رفتار تجاوگرانه ی صدام حسین در قبال حمله ور شدن وی به ایران حمایت کردند و دائما این متجاوز خبیث را از نظر تجهیزات جنگی مجهز میکردند.

 

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان ایران از ابتدای جنگ تاکنون تحریم های ظالمانه ای را برای ما در نظر گرفتند گفت: ما حتی اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم اما به گفته مقام معظم رهبری همین تحریم ها موجب قدرت مند ترشدن ما شد و این تحریم ها چشم ما به روی امکاناتمان باز کرد تا امروزه علاوه بر دستیابی به انرژی هسته ای از نظر نظامی حرف اول را بزنیم ، بتوانی تولیدات ملی داشته باشیم حتی توانایی تولید موشک و اسلحه را نیز داشته باشیم.

 

 

وی ادامه داد: امریکای جنایت کار از طریق هواپیماهای آواکس اطلاعات دفاعی مارا مرتب به عراقی ها میدادند و آنها را بیشتر تشویق به تهاجم به خاک مامیکردند و در چند عملیات هم بخاطر همین جاسوسی ها به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده  و شهدایی گرانقدری تقدیم نظام اسلامی کردیم.

 

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره بر اینکه دولت های عربی هم درکنار دیگر دولت ها از صدام و یارانش حمایت میکردند گفت: دولت های عربی همچون  کویت و عربستان و امارات از صدامیان حمایت میکردند و نمیخواستند او را به عنوان متجاوزگر معرفی کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت آلمان با بی شرمی سلاح های شیمیایی در اختیار صدام میگذاشت عنوان کرد: از همه بدتر سازمان ملل متحد همیشه با چشم پوشی از کنار تجاوز بعثی ها میگذشت و سعی داشت استفاده دشمن از سلاح های شیمیایی را نیز نادیده بگیرد اما با پیگیری ها ی ایرانیان و همچنین زیاد شدن تلفات نتوانستند این رفتار ناجوانمردانه دشمن را اعلام نکنند.

 

 

سعیدی در ادامه کمک و یاری خداوند و درایت و هوشیاری حضرت امام خمینی (ره ) را عامل اصلی پیروزی رزمندان اسلام دانست و افزود: رزمندگان اسلام با درایت و هوشیاری مرید و رهبرشان حضرت امام خمینی که فرمانده کل قوا بود دلیرانه و سلحشورانه جلوی متجاوزین عراقی را سد کرده و از کشور اسلامی ما دفاع کردندکه در این راه ضمن پیروزی های بزرگی که در عملیات های مختلف بدست آوردیم توانستیم حقانیت خود ر ا در جنگ 8 ساله به جهانیان و سازمان ملل ثابت کنیم و در پایان هم سازمان ملل عراق را به عنوان متجاوزگر اعلام کرد.

 

وی در پایان به بیان خاطره ای از زمان جنگ پرداخت که در ادامه خواهید خواند.

 

سعیدی گفت: خاطرم هست روز پنجشنبه 23 تیر ماه 67  در محل چهارزبر بودیم که توفیق نصیبمان شد آیت الله موسوی  همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت را ببینیم و نماز جماعت ظهر و عصر را در چادرکه نمازخانه ادوات بود به امامت این بزرگوار اقامه کنیم و از سخنانشان مستفیض شویم.

 

 

این رزمنده ادامه داد: پنج روز پس از آن اتفاق یعنی دوشنبه 27 تیر ماه 67  در چادر نمازخانه در حال استراحت بودیم که صدایی از سمت رادیو توجهمان را جلب کرد و اخبار ساعت 14 بود، خبری در حال قرائت بود که برادران رزمنده هیچگاه انتظار شنیدنش را نداشتند ؛ مجری خبر قبول قطعنامه 598 را از سوی امام عزیز  اعلام  کرد و بچه های ادوات از این خبر حال و هوای خاصی پیدا کرده بودند، بعضی با سکوت رفتند و گوشه ایی نشستند و گریه میکردند شاید اشک هایشان به خاطر این بود که دیگر توفیق ادامه جهاد و شهادت  را پیدا  نمیکنند و نمیتوانستند به دیگر دوستان شهیدشان بپیوندند،  حاج عباس اقا برادر صبور و با اخلاق مسئول دیده بانی بود؛ معلوم بود که خیلی از شنیدن خبر ناراحت شده بود اما سعی در آرام کردن بچه ها داشت ، دستور دادند تا بچه ها در چادر دیده بانی جمع شوند و زیارت عاشورا بخوانند،  برادر احمد قرائتی شروع کرد به خواندن زیارت عاشورا، دل بچه ها پر میکشید به سمت حرم آقا  امام حسین (ع) و همگی برای سلامتی امام عزیز دعا میکردند.

 

سعیدی ادامه داد: عباس اقا بعد از زیارت عاشورا کمی برایمان صحبت کردند تا برادران به آرامش رسیدند و به ادامه راه امیدوار شدند. چند روزی از پذیرفتن قطعنامه نگذشته بود که عراق مجددا به خاک ایران هجوم آورد و منافقین با حمایت رژیم بعثی عراق از غرب کشور وارد ایران شده و قصد بر این داشتند تا به تهران برسند که در گردنه حسن آباد و چهار زبر به دست رزمندگان دلیر اسلام زمین گیر شدند و با خواست خدا عملیات مرصاد منجر به نابودی و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از منافقین شد. رزمندگان لشگر انصارالحسین (ع ) در چهار زبر مستقر بودند در پیروزی این عملیات نقش پررنگ و سرنوشت سازی را داشتند.

 

این رزمنده دفاع مقدس ضمن اشاره به  اینکه راه امام و شهیدان و جانفشانی های جانبازان عزیزمان و آزادگانمان همیشه روشنگر راه  حال واینده خواهد بود گفت:  انشاالله پرچم انقلابمان را با رهبری امام خامنه ای به دست امام زمانمان تقدیم  نماییم تا با فرج اقا امام زمان شاهد نابودی کفر جهانیان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان