اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1395 - 8:58   |   کد مطلب: 19850
فرماندار شهرستان همدان گفت: رژه نيروهاي مسلح همدان همزمان با روز 31 شهريور مصادف هفته دفاع مقدس با هدف نمايش اقتدار و توانمندي آنها برگزار مي‌شود.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي  در شوراي هماهنگي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در همدان، نيرو هاي مسلح را حافظ و نگهبان امنيت کشور دانست و اظهار داشت: روز 31 شهريور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس با برنامه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده است و در اين راستا رژه نيروهاي مسلح با هدف نمايش اقتدار و توانمندي آنها در منظر جهاني برپا مي‌شود.

وي مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس را بي‌نظير دانست و افزود: در شرايطي که انقلاب اسلامي نو پا بود و در حال قوام و استحکام نظام جمهوري اسلامي بوديم با حمله حزب بعث عراق و حمايت تمام کشورهاي کفر منطقه و در شرايطي که صدام را همه دنيا و رژيم‌هاي دست نشانده منطقه حمايت مي‌کردند و تمام توان لجستيک خود را براي سرنگوني انقلاب در اختيار وي قرار داده بود، مردم غيور در مقابل اين ظلم ايستادگي کردند تاجايي که مطابق وعده صدام نه تنها در هفت روز بلکه تا هشت سال پس از آن نيز نتوانست ايران را فتح کند.

فرماندار همدان با روحيه ايستادگي امام(ره) را عامل مقاومت مردم و نيروهاي مسلح دانست و گفت: بلافاصله پس از اولين حمله عراق به ايران و هدف قرار دادن فرودگاه مهرآباد در حالي که پذيرش معناي جنگ براي مردم مفهومي نداشت سخنان امام راحل خاطرها را آرام و دغدغه‌ها را رفع کرد به گونه‌اي که 140 فروند هواپيماي نيروي هوايي در همان ساعات اوليه با اجراي مانور عظيم مشت محکمي بر دهان صدام کوبيد.

وي بيان کرد: در باغ موزه دفاع مقدس همدان سير تمام جنگ‌ها و حملاتي که به ايران شده به نمايش درآمده که در هر کدام از آنها شاهد هستيم که قسمتي از اين خاک پهناور از دست رفته و تنها جنگي که حتي يک وجب از خاک اين مرز و بوم به دشمن واگذار نشده، هشت سال دفاع مقدس است.

تعالي عامل پيروزي در جنگ را نيروي ايماني سرداران و فرماندهان جنگ با وجود سن و تجربه کم عنوان کرد و افزود: اکثر سرداران ما در سنين بسيار کم و در جواني با تکيه بر نيروي باالقوه و بالفعل ايماني خود توانستند جنگ را اداره کنند از جمله شهيد باقري هنگامي که در قرارگاه تاکتيکي حضور پيدا مي‌کرد تمامي فرماندهان در مقابل ايده‌ها و نظرات وي سر تعظيم فرود مي‌آوردند که بي‌شک نفس مسيحايي حضرت امام(ره) بر آنها تأثير مي‌گذاشت.

وي با اشاره به برنامه‌ها و تمهيدات برگزاري بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فضاسازي مناطق مختلف و حتي ادارات در هفته دفاع مقدس به صورت محسوس قابل رويت باشد و با همکاري تمام دستگاه‌هاي اجرايي در باغ موزه دفاع مقدس برنامه‌هاي متعدد اجرا مي‌شود.

فرماندار همدان افزود: برنامه رژه نيروهاي مسلح روز 31 شهريور نيز با هماهنگي تمام دستگاه‌هاي اجراي زيربط از جمله راهنمايي و رانندگي و اتخاذ تدابير لازم در راستاي کنترل ترافيک همچون سنوات گذشته اجرا شود.

وي توجه به مسائل امنيتي و حفاظتي به دليل تحولات و تهديدات منطقه را بسيار مهم ارزيابي کرد و تصريح کرد: پس از تحولات منطقه، تهديدات نو ظهور از ناحيه تکفيري‌ها نمايان شده که به دليل موقعيت خاص شهر همدان نبايد از آن غافل شويم بنابراين در حوزه امنيتي بايد تدابير لازم در کميته حفاظتي در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان