اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مرداد 1396 - 23:49   |   کد مطلب: 26066
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد:
امسال ۳۵۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کشور صورت گرفته است
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: امسال ۳۵۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کشور صورت گرفته است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، وحید مرندی‌مقدم ظهر سه شنبه در گردهمایی منطقه‌ای نظارت بر اجرای استاندارد «غرب کشور» در همدان یکی از وظایف سازمان استاندارد را کنترل بازار عنوان کرد و افزود: امسال ۳۵۰ هزار بازرسی از مراکز عرضه کالا در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به خرید ۲۰ هزار نمونه در سطح کشور و بیان اینکه برای نزدیک بودن قضاوت سازمان به قضاوت مردم به مراکز خرید کالا مراجعه کرده و مواد غذایی را خریداری کرده‌ایم، گفت: طی ۳۵۰ هزار مورد بازرسی ۳۸ مورد جعل علامت استاندارد کشف و یک‌هزار و ۸۶ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

مرندی‌مقدم با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌ها منجر به زندان و جرایم نقدی شد از پلمب ۴۲ واحد متخلف در کشور خبر داد و گفت: در ماه رمضان طرح ویژه رمضان و در نوروز طرح ویژه نوروز در کشور اجرا شد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از افزایش استاندارد خودروها از ۵۱ استاندارد به ۸۱ استاندارد خبر داد و گفت: بعضی از خودروها موفق به گذراندن ۸۱ استاندارد نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خودروهایی که موفق به گذراندن ۸۱ استاندارد تعیین شده نشوند از اواخر سال ۹۷ اجازه تردد نخواهند داشت، تاکید کرد: تا پایان سال ۹۷ شاهد تغییر و تحول در خودورها خواهیم بود.

مرندی‌مقدم با اشاره به اینکه مدل DOC یا اظهاریه انطباق طرحی جدید است که سازمان استاندارد برای افزایش دقت استانداردسازی طراحی کرده است، گفت: بر اساس این طرح دستگاه‌ها باید بر اساس اظهاریه انطباق بر استاندارد واحد تولیدی که از آنها مجوز اخذ کرده، استانداردهای واحد مذکور را مدنظر قرار دهند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این مدل می‌تواند تحولی در استاندارد محصولات به‌وجود آورد، عنوان کرد: مسئولیت اصلی انطباق کالای تولید شده با استانداردها، بر عهده تولید کننده بوده و مجازات‌های سنگینی برای اظهار خلاف در نظر گرفته شده است.

وی از کاهش جعل علامت استاندار در کشور خبر داد و بابیان اینکه گردش مالی صنعت حلال در دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که اگر پنج درصد معادل ۱۲۵ میلیارد دلار از بازار حلال را هدف‌گذاری و به آن برسیم از درآمدهای ارزی نفت بی‌نیاز خواهیم شد، گفت: اگر گردش حلال را جدی بگیریم طی ۱۰ سال آینده به درآمد ارزی مورد نظر خواهیم رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان