اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 23:48   |   کد مطلب: 24217
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: کیفیت تولیدات داخلی به مراتب بیشتر از کالاهای خارجی است و تولیدات خارجی در بیشتر حوزه ها توان رقابت با کالاهای تولید شده در داخل کشور را ندارند.
مدیرکل استاندارد همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمد مددی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با کیفیت بودن کالاهای وارداتی را باوری نادرستی دانست و تصریح کرد: کیفیت بسیاری از تولیدات داخلی تا حدی بالا است که کشورهای مختلف خواهان استفاده از این کالاها هستند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدات داخلی از تکالیف اصلی سازمان ملی استاندارد است و این سازمان در این راستا منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی را به عنوان نقشه راه خود قرار داده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهارکرد: سازمان استاندارد بر اساس رویکرد جدید استانداردسازی، ارتقای کیفیت را با در نظر گرفتن پنج مولفه ارزیابی و انطباق، اندازه شناسی، تدوین و ترویج، تائید صلاحیت و اعتباردهی در دستور کار قرار داده است.

مددی افزود: این پنج رویکرد با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم برای تولیدات داخلی در بازارهای داخلی و خارجی شکل گرفته تا با استانداردسازی کالاها بتواند در بازارهای هدف پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی داخل کشور باید با توجه کردن به مولفه های پیش بینی شده در استاندارد و ارتقای کیفیت زمینه حضور موفق در بازارهای فراملی را مهیا کنند.

وی تاکید کرد: تبلیغ و ترویج استفاده از کالاهای تولید داخل کشور موجب رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و تقویت شبکه توزیع می شود.

رهبر معظم انقلاب بیست و نهم بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی ابلاغ کردند و امسال را نیز سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نام نهادند.

در اقتصاد مقاومتی به تولید درون زا و برون گر توجه شده است که دلیل آن را می توان به روشنی از سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه دریافت.

مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌کنند.

براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان