اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1395 - 10:56   |   کد مطلب: 18265
رئیس اداره استاندارد ملایر:
ائمه جمعه مروج فرهنگ استاندارد باشند
رئیس اداره استاندارد ملایر گفت: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه توجه ویژه‎ای نسبت به ترویج و فرهنگ‌سازی استاندارد داشته باشند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، داریوش خالقی‌مجد در دیدار با امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه استاندارد یعنی نظم و قانون؛ اظهار کرد: هر کاری که طبق اصول منظم و مرتب انجام شده باشد، استاندارد بوده و مهر آن را دریافت می‎کند.

وی رعایت استانداردها و توسعه استانداردسازی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولید کالا و خدمات را بسیار مهم دانست و با اشاره به اصل 24 از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: استاندارد در عرصه‎های ملی و بین‎المللی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش پوشش استاندارد برای محصولات داخلی و ترویج آن دارای وظایف حساس و مهمی است.

رئیس اداره استاندارد ملایر با اشاره به موانع و مشکلاتی که در مسیر استانداردسازی وجود دارد، گفت: ائمه جمعه با توجه به نقش هدایتگری و حمایت‌های سازنده در پیشبرد اهداف استانداردسازی در جامعه، در خطبه‌های نماز جمعه توجه ویژه‎ای نسبت به ترویج و فرهنگسازی استاندارد داشته باشند.

امام جمعه موقت ملایر نیز با بیان اینکه خداوند دوستدار کار خوب و عالی است، اظهار کرد: تولیدکنندگان کالا و خدمات مسؤول انجام امور به نحو عالی و رعایت استانداردها هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان اظهار کرد: تولید با کیفیت باعث تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای داخلی و افزایش توان رقابت در عرصه بازارهای دیگر کشورها می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، احادیث و روایاتی از ائمه معصوم (ع) با تفسیر اهمیت رعایت استاندارد و لزوم توسعه استانداردسازی در جامعه، گفت: رعایت استانداردها یک امر شرعی است و خداوند دوستدار کار خوب و عالی است.

فاضلیان با بیان اینکه بیشتر آحاد جامعه با موضوع استاندارد و اهمیت آن آشنا هستند، افزود: نقش و تأثیر امامان جمعه در استقرار کامل نظام استانداردسازی در کشور بسیار مهم است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان