اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1395 - 14:07   |   کد مطلب: 17748
رئیس اداره اجرای استاندارد استان همدان:
واحدهای تولیدی و خدماتی استان همدان ارزیابی می‌شوند
رئیس اداره اجرای استاندارد استان همدان گفت: در راستای شناسایی واحدهای نمونه، واحدهای تولیدی و خدماتی استان همدان ارزیابی می‌شوند.

به گزارش صبح الوند امیرمسعود مجیدی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هر ساله طی مراسمی در روز جهانی استاندارد مصادف با 22 مهرماه، واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه معرفی می‎شوند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی استان همدان به منظور شرکت در این رقابت توسط این اداره کل مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و خدماتی استان تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا مدارک خود را برای ارزیابی و شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه به اداره کل استاندارد استان همدان تحویل دهند.

رئیس اداره اجرای استاندارد استان همدان افزود: واحدهایی در فرآیند ارزشیابی شرکت داده می‌شوند که برای تمام محصولات تولیدی مشمول استاندارد اجباری خود پروانه کاربرد علامت استاندارد داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه واحدهای تولیدی و خدماتی برتر استان برای شرکت در فرآیند انتخاب واحدهای نمونه کشوری معرفی می‎شوند به تشریح ملاک‌های ارزیابی واحدهای تولیدی استان پرداخت و گفت: داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، برخورداری از گواهینامه رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی و داشتن مدرک معتبر رعایت استانداردهای مصرف بهینه انرژی از ملاک‎های ارزیابی واحدهای تولیدی در استان است.

به گفته مجیدی نتایج آزمون محصولات نمونه‎برداری شده از واحد تولیدی، فعالیت‎های آموزشی موثر واحد تولیدی به منظور بهبود کیفیت محصول و سیستم‎های مدیریت کیفیت بر اساس متوسط سرانه آموزش، استمرار آموزش مسئول کنترل کیفیت در واحد تولیدی، تولید انبوه، کاهش قیمت تمام شده و مشارکت فعال در تدوین و تجدید نظر استانداردها از دیگر ملاک‎هاست.

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از واحدهای تولیدی که در طول مدت ارزیابی، علیه آنها اقدام قانونی شده باشد نمی‎توانند در این ازریابی قرار گیرند.

رئیس اداره اجرای استاندارد استان همدان در پایان سخنانش اظهار کرد: در صورت احراز امتیاز مساوی توسط دو واحد تولیدی، ارجحیت انتخاب با آن واحد تولیدی خواهد بود که از میزان تولید و صادرات بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان