اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1395 - 20:33   |   کد مطلب: 17633
توسط اداره کل استاندارد استان همدان صورت گرفت؛
خرید ۴۰۰ نمونه کالا از بازار همدان در راستای اجرای طرح «طاها»
مدیرکل استاندارد استان همدان از خرید ۴۰۰ نمونه از سطح بازار استان در راستای انجام طرح طاها در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش صبح الوند سید سعید میرنظامی مدنی در گفتگو با مهر؛ اظهار داشت: در راستای اجرای طرح طاها «اجرای هماهنگ استاندارد» در سال ۹۴، این اداره کل ۴۰۰ نمونه از کالاهای مختلف در تقسیم بندی های صنعتی گوناگون مشمول مقررات استاندارد اجباری و دارای نشان استاندارد را با هزینه استاندارد خریداری و به منظور بررسی انطباق نمونه کالاهای خریداری شده با استانداردهای ملی مربوطه، نسبت به انجام آزمایش های لازم اقدام کرده است.

میرنظامی مدنی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ارتقاء سطح کیفی فرآورده های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه است، گفت: خرید نمونه‌ها از بازار استان بر اساس لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان استاندارد بوده، انجام شده است.

وی بیان داشت: نمونه کالاها از صنایع مختلف شامل صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی، ساختمانی و معدنی، بسته‌بندی و سلولزی، نساجی و چرم، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، خدمات و معیار مصرف انرژی و مکانیک و فلزشناسی خریداری شده است.

وی ادامه داد: با عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای فاقد نشان استاندارد و یا دارای نشان استاندارد ولی فاقد کیفیت لازم و همچنین جاعلان علامت استاندارد با هماهنگی دستگاههای ذی ربط برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: مردم برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا، کد ۱۰ رقمی درج ‌شده زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول را دریافت و در صورت کشف نمونه های مشکوک به جعل علامت استاندارد موضوع را با اداره استاندارد استان مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان