اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1396 - 22:54   |   کد مطلب: 25969
فرماندار همدان گفت : براي همکاري با موسسه غديرشناسي در همدان آمادگي تمام و کمال داريم
آمادگی کامل برای همکاری با موسسه غدیر شناسی

به گزارش صبح الوند، علي تعالي ظهر امروز در نشست با رئيس موسسه غديرشناسي با بيان اينکه بايد فعاليت در حوزه معرفتي شکل بگيرد، اظهار کرد: تکريم شعائر اسلامي يکي از تکاليف اسلامي است.

وي با بيان اينکه در بخش معرفتي و شناخت مقام و منزلت ائمه(ع) کوتاهي شده است، افزود: خيلي از افراد مذهبي هستند که به مقام و منزلت امامان پي نبرده و در نتيجه با طرح يک سوال و شبهه باز مي‌مانند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينکه در دهه 70 و با ورود تکنولوژي و گسترش فضاي مجازي که سن و سال هم نمي‌شناسد ضرورت برگزاري کلاس‌هاي معرفتي بيش از پيش احساس مي‌شود، خاطرنشان کرد: اميدوارم که اين مجموعه بتواند يک ساختار پيدا کند و در سال‌هاي آينده ما شاهد بارور شدن اين حرکت در استان و در کشور باشيم.

وي با بيان اينکه فعاليت در اين مجموعه به طور مسلم عنايت اهل بيت(ع) را در بر دارد، در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: در حوزه اجتماعي در شهر همدان شاهد تغيير بافت جمعيتي هستيم.

تعالي با بيان اينکه همدان روزگاري محل زندگي عالمان ديني بزرگ بوده و زوار از اين شهر گذر مي‌کردند، يادآور شد: نفس اين افراد گيرا بود و در حال حاضر از اين عالمان کم داريم.

وي با اشاره به اينکه در برنامه‌هاي ديني جنبه‌هاي معرفتي کم شده افزود: يکي از ايراداتي که به اين مجالس وارد است اين است که بيشتر به شور مجالس توجه مي شود در حالي که بايد از ظرفيت يک عالم نيز در اين برنامه استفاده کرد.

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه بايد در مراسم‌ها شور همراه با شعور باشد، افزود: صدا وسيما به عنوان پرمخاطب‌ترين رسانه آنطور که بايد در بحث معرفت‌شناسي ائمه(ع) وارد نشده و يک برنامه شاخص که بتواند در اين زمينه کمک کند را نمي‌بينيم.

وي با اشاره به اينکه بر اساس تکليفي که داريم کمک خواهيم کرد مجموعه غدير در همدان شکل بگيرد، افزود: ابتدا بايد مديران خطر را احساس کنند چراکه جوانان دوست دارند به سمت کمال بروند و ما نيز بايد راه را به جوانان نشان دهيم تا به سمت کمال گرايش پيدا کنند.

تعالي با بيان اينکه آموزش و پرورش مي‌تواند يک ظرفيت عظيم براي بهره‌گيري از اين موقعيت باشد، افزود: پايه‌هاي تربيتي از همان سنين پايين شکل مي‌گيرد و تغيير شخصيتي در سنين بالا بسيار سخت و يا ناممکن خواهد بود بنابراين بايد از پايه ابتدايي روي حوزه معرفتي کار کنيم.

وي با بيان اينکه اگر از سنين 6 تا 12 سال کار معرفتي در بين کودکان آغاز شود انحراف آنها در بزرگسالي کمتر خواهد بود، تصريح کرد: کشورهاي ديگر براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي از پايه ابتدايي کار خود را آغاز مي‌کنند.

فرماندار همدان با اشاره به اينکه ما مي‌توانيم با پاي کار آوردن مديران و ساير امکانات مورد نياز ورود کنيم، خطاب به حجت‌الاسلام شاه‌آبادي، رئيس موسسه غديرشناسي گفت: اگر الگوي موفقي در استان‌ها داريد به ما ارائه دهيد تا از آن استفاده کنيم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان