اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 23:52   |   کد مطلب: 24795
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در ۴۲۵ محیط کاری، اداری، آموزشی و فرهنگی همدان با زیر پوشش قرار دادن بیش از ۳۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان همدان

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: برنامه اجتماع محور برنامه‌ای ارتقایی است از سال 82 به عنوان یکی از برنامه‌های دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله تاکنون با افزایش محیط‌های زیر پوشش طرح از جمله آموزش و پرورش، محله‌های زندگی، محیط‌های کاری اعم از دولتی و خصوصی به دانشگاه‌ها و مهدهای کودک خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: در 425 محیط شامل محیط‌های کار نظامی و اداری، محلات، محیط‌های آموزشی شامل مهدها، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد اجرا می‌شود که در این محیط‌ها سالانه بیش از 300 هزار نفر  خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط‌های مختلف با هدف حساس‌سازی مردم و ملزم و دخیل کردن آنها در سرنوشت خود، توانمندسازی مردم و افزایش اطلاعات آنها در زمینه بروز اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن اجرا می‌شود تا در هر اجتماع مردم مستقیم مشکلات اجتماع خود را شناسایی کرده و در راستای رفع آن اقدام کنند.

وی گفت: در این برنامه مردم در تمامی فرایند برنامه از طراحی تا اجرا سهیم هستند و در واقع این خود مردم هستند که برای محیط زندگی خود تصمیم می‌گیرند و هدف از این برنامه مقتدرسازی و بهبود کیفیت زندگی است.

الوند عنوان کرد: کیفیت زندگی محصول ساختار نظام‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و شاخص‌های مورد بررسی کیفیت زندگی در بین اجتماعات شهری و روستایی و محیط‌های کار متفاوت است بر این اساس باید برای هر محیطی برنامه جداگانه‌ای تدوین شود تا زمینه مشارکت، رضایت‌مندی و اعتماد اجتماعی مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مشارکت و اعتماد اجتماعی در مباحث توسعه اجتماع محور بسیار مهم است، تصریح کرد: در صورتی که اجتماع با برنامه‌های پیش‌بینی شده همراه شود، می‌توان مداخلات مؤثری در زمینه کاهش شیوع و بروز اعتیاد انجام داد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، سازمان بهزیستی نقش تسهیل‌کننده را دارد و در واقع کارشناسان بهزیستی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های جوامع محلی آغازگر برنامه هستند و پس از گسترش فعالیت اجتماعات محلی از آنها خارج شده و مردم خود متولی اجرای برنامه‌ها خواهند شد.

وی گفت: در این برنامه دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، پیشگیری از اعتیاد و فرزندپروری نیز آموزش داده می‌شود و حتی مشکلات دیگر جوامع محلی نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

الوند عنوان کرد: در برنامه‌های اجتماع محور تلاش داریم با تسری این برنامه به سایر مداخلات پیشگیرانه از ظرفیت جوامع محلی برای افزایش و گسترش خدمات بهره کافی را بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان