اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1397 - 23:00   |   کد مطلب: 30173
مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره نحوه خدمات‌رسانی به خانواده بی‌سرپناهی که درهمدان در چادر زندگی می‌کردند، گفت: هم‌اکنون بهزیستی خانه‌ای برای این خانواده تهیه شده است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، دررابطه با ساماندهی افراد بی‌خانمان در استان، اظهار کرد: طبق قانون بهزیستی تنها موظف است متولی خدمات افراد تحت پوشش خود باشد اما در صورت صدور دستور مقام قضایی در موارد خاص آماده خدمت‌رسانی هستیم.
وی در تشریح خدمات‌رسانی به خانواده بی‌سرپناهی که در میدان باباطاهر در چادر زندگی می‌کردند، مطرح کرد: پدر این اعتیاد داشته و از همسایگان اخاذی می‌کرد و به همین علت باعث نارضایتی همسایه‌های محل زندگی خود شده بود بنابراین همسایه‌‌ها صاحبخانه را مجبور به بیرون انداختن این فرد از خانه کرده و این فرد به ناچار به همراه خانواده خود اقدام به زندگی در چادر می‌کند.
الوند ادامه داد: رسیدگی به این موضوع جزء موارد خاص است به طوریکه بهزیستی بر اساس دستور قضایی، کودکان این مرد را به محل امنی منتقل کرده سپس اقدام به تهیه خانه‌ برای اقامت این خانواده کرد اما این فرد از گرفتن خانه اجتناب و از بهزیستی درخواست پول داشت که با توجه به سابقه اعتیاد و اخاذی این فرد، بهزیستی از این کار سرباز زد.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی در حال حاضر برای این خانواده خانه کرده به طوریکه صاحبخانه این فرد با بهزیستی قرارداد بسته و این اداره مسئول پرداخت اجاره‌بهاست، عنوان کرد: اکنون با دستور قضایی، کودکان این فرد به خانواده باگردانده شدند و در محل مقرر شده، اسکان یافتند و بهزیستی هم آماده ارائه خدمات رایگان برای ترک اعتیاد این فرد در صورت تمایل خود است.
مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی جزء اولویت‌های توزیع سبد کالا 
مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه سبدکالا از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین مردم توزیع می‌شود، عنوان کرد: مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی جزء اولویت‌های توزیع سبد کالا هستند.
وی با اشاره به اقلام توزیع شده در سبد کالای خانوار تحت پوشش، مطرح کرد: اقلام ضروری همچون قند و برنج در سبد کالا وجود دارد و سرپرستان خانوار تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با در دست داشتن کارت یارانه از تمامی فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور سبد خود را دریافت کنند.
الوند ادامه داد: براساس دسترسی دولت به بانک اطلاعات، کارت تمامی سرپرستان خانوار شارژ شده به طوریکه تا کنون بیش از 35 هزار نفر در استان همدان مستمری‌بگیر و تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با تأکید بر اینکه وزارت رفاه متولی پخش سبد کالا است، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل، اداره تعاون مسئول پیگیری و رفع نواقص است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان