اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. دى 1396 - 14:30   |   کد مطلب: 27907
مدیرکل بهزیستی استان همدان از اجرای طرح غربالگری اضطراب برای ۱۳۰۰ کودک در استان همدان خبر داد.
الوندو طرح غربالگری

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا الوند گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه‌های اضطرابی آنها برای ۲۵۰۰ کودک در شهرستان‌های همدان و ملایر آغاز شده و از زمان اجرای این طرح تا کنون ۱۳۰۰ کودک پنج تا ۶ سال در غربالگری شرکت کرده‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در مهدهای‌کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سئوالات آزمون درباره کودکشان پاسخ می‌دهند، گفت: در صورتی‌که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک را مشکوک به اضطراب تشخیص دهند، والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی خواهند شد.

 

وی  با بیان اینکه استقبال از طرح غربالگری اضطراب در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است، گفت: طرح غربالگری اضطراب تا پایان سالتحصیلی در ۷۵ مهدکودک انجام می‌گیرد و تا زمانی‌که غربال اولیه به اتمام نرسد مرحله ارجاع به روانشناس آغاز نمی‌شود.

 

 الوند اظهار کرد: اضطراب باعث افسردگی و به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در زندگی آنها می‌شود و برای توجیه خانواده‌ها و نشان دادن ضرورت تشخیص اضطراب در کودکان جلسات مشاوره برگزار شده است.

 

وی گفت: طرح غربالگری اضطراب برای سومین سال متوالی دراستان اجرا می‌شود و دو پایگاه سیار نیز برای تسهیل و استفاده همگان از این طرح در سطح شهر مستقر است.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدانبیان کرد: مرحله درمان به علت ارجاع به مراکز خصوصی دارای هزینه مشاوره است که بهزیستی دو جلسه از جلسات مشاوره را از طریق یارانه‌ای که به مراکز مشاوره ارائه می‌شود، پرداخت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان