اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1396 - 22:57   |   کد مطلب: 27254
در هفت ماهه امسال انجام گرفت؛
شناسایی ۵۷ کودک خیابانی در همدان
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از شناسایی کودکان خیابانی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: طی هفت ماه گذشته از سالجاری ۵۷ کودک خیابانی در همدان شناسایی شده‌ که ۹۰ درصد آنها پسر هستند.
کودک خیابانی

به گزارش صبح الوند، جمشید شیران در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه کودکان خیابانی، بومی همدان هستند، افزود: این کودکان توسط مددکار یا روانشناس شناسایی شده و به مرکز آموزشی کودک و خانواده فرستاده می‌شوند. 

وی ادامه داد: در مرکز آموزشی کودک و خانواده، از والدین کودکان خیابانی دعوت می‌شود و روانشناس آنها را از وجود خطراتی برای فرزندانشان همچون اعتیاد و تعرض جنسی مطلع می‌کند.  

وی با بیان اینکه کودکان خیابانی بیشتر در مناطق حاشیه‌ای یا مرکزی وجود دارند، تأکید کرد: در صورتی‌که پدر این کودکان شغل مناسبی نداشته باشند از طریق بهزیستی به مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی شده و بعد از گذراندن دوره آموزشی به آنها تسهیلات بانکی به عنوان سرمایه اولیه ارائه می‌شود. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۳ کودک خیابانی در استان شناسایی شد، بیان کرد: کودکانی که سرپرست موثر ندارند، به مراکز شبه‌خانواده فرستاده می‌شوند به طوریکه اغلب این مراکز به صورت خیریه و هیئت امنایی راه‌اندازی شده و با نظارت و حمایت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها مرکز دولتی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان همدان، شیرخوارگاه فعال در اداره‌کل بهزیستی همدان است، ادامه داد: در صورتی‌که مشکل مالی این کودکان برای بهزیستی محرز شود، کمک‌هزینه تحصیلی از سوی این اداره‌کل برای ادامه تحصیل آنها به صورت بلا‌عوض ارائه می‌شود. 

شیران در پایان یادآور شد: طبق مصوبات ۱۲ دستگاه اداری باید در موضوع کودکان کار و خیابانی ورود داشته باشند که متأسفانه فقط بهزیستی پیگیر این موضوع است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان