اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1395 - 8:56   |   کد مطلب: 23726
همزمان با اولين روز از دهه فجر سه پروژه عمراني در شهرستان همدان با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري و فرماندار همدان به بهره برداري رسيد

به گزارش صبح الوند، همزمان با اولين روز از دهه فجر سه پروژه عمراني در شهرستان همدان با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري و فرماندار همدان به بهره برداري رسيد.

 

*سالن ورزشي هاتف

سالن ورزشي هاتف در مدرسه شهداي جاويد الاثر شهر همدان با زيربناي 620 مترمربع نخستين پروژه اي بود که افتتاح شد .

 

فرماندار شهرستان همدان در آيين افتتاح سالن ورزشي هاتف گفت : دولت در شرايط سختي از لحاظ مالي و اقتصادي سکان اجرايي کشور را بدست گرفت که انظباط اقتصادي را سرلوحه کارهاي خود قرار داد.

 

علي تعالي افزود : در مباحث عمراني نيز تعداد زيادي طرحهاي نيمه تمام داشتيم که با تدبير دولت يازدهم تکميل اين طرحها در اولويت قرار گرفت و حتي المقدور از آغاز طرحهاي غير ضروري خودداري بعمل آمد.

 

وي با بيان اينکه نسل جوان مابراي سلامت جسمي و روحي نياز به توسعه اينگونه مراکز دارد تصريح کرد : در کميته برنامه ريزي شهرستان نيز توزيع اعتبارات با هدف تکميل طرحهاي نيمه تمام اولويت دار مد نظر قرار گرفت.

 

مدير کل نوسازي مدارس استان نيز در اين مراسم از افتتاح 15 طرح عمراني در ايام الله دهه فجر خبر داد و گفت: اين پروژه ها با زيربناي 8 هزار متر مربع شامل 5 طرح ورزشي، 8 طرح آموزشي و 2 کانون فرهنگي است.

 

فرزاد تيموري افزود : اعتبار هزينه شده براي اين طرحها 78 ميليارد ريال است که از منابع استاني و ملي تامين شده است.

 

وي از استاندارد سازي سيستم گرمايشي 56 مدرسه نيز خبر داد و اضافه کرد : با انجام اين طرح سيستم گرمايشي  594 کلاس و اتاق در سطح مراکز آموزشي استاندارد شده است.

 

تيموري اظهار کرد : عمليات اجرايي سالن ورزشي هاتف از سال 94 آغاز شد و اين سالن  620 متر مربع زيربنا و 250 متر مربع مساحت محوطه با اعتبار 5 ميليارد و 200 ميليون ريال امروز به بهره برداري رسيد.

 

* گلخانه سبزي و صيفي روستاي حاجي آباد

گلخانه سبزي و صيفي روستاي حاجي آباد با مساحت حدود 8 هزار متر مربع و اشتغالزايي مستقيم 7 نفر طرح ديگري بود که در اراضي روستاي حاجي آباد از توابع بخش مرکزي همدان به بهره برداري رسيد.

 

مدير جهاد کشاورزي شهرستان همدان در اين مراسم از افتتاح 15 طرح جهاد کشاورزي در دهه مبارک فجر خبر داد.

 

جواد رشيدي افزود : اين طرحها با سرمايه گذاري خصوصي 10 ميليارد و 775 ميليون تومان دربخش کشاورزي به بهره برداري مي رسد که 47 نفر اشتغالزايي مستقيم را بدنبال خواهد داشت.

 

وي با اشاره به راه اندازي تعاوني گلخانه داران تصريح کرد : با راه اندازي تعاوني هاي بخش کشاورزي صادرات محصولات تسهيل خواهد شد.

 

رشيدي افزود : توليد نشاء از ديگر اهداف ما در جهاد کشاورزي است که تاثير قابل توجهي در صرفه جويي مصرف آب و انرژي در واحدهاي توليي بخش کشاورزي دارد.

 

*پايگاه اورژانس شهري شماره 10 همدان

تکميل ظرفيت پايگاههاي اورژانس شهري همدان برابر سرانه جمعيت شهر همدان خبر خوبي بود که با بهره برداري از پايگاه اورژانس شهري شماره 10 همدان در شهرک فرهنگيان اعلام شد.

 

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان در آيين بهره برداري از پايگاه اورژانس شهري شماره 10 شهر همدان گفت : دولت با نگاه ويژه به دغدغه هاي بهداشتي و درماني مردم و با تامين منابع مالي و انساني لازم ضمن اجراي طرح تحول نظام سلامت رعايت عدالت در اين بخش را هدف قرار داد.

 

محمد ابراهيم الهي تبار افزود : در دولت يازدهم مرکز استان از دو مرکز ام آر آي دولتي برخوردار شد که سومين مرکز نيز در آينده نزديک راه اندازي خواهد شد.

 

وي افزود : کلينيکهاي تخصصي در سطح استان راه اندازي شد که با برخورداري از پزشکان متخصص و مجرب و کمترين هزينه براي بيماران امکان ارايه خدمات درماني در تخصصهاي مختلف فراهم آمده است.

 

الهي تبار اضافه کرد : 270 طرح بهداشتي و درماني با اعتبار 105 ميليارد تومان از منابع ملي ، استاني و خيرين نيز در سالجاري شروع کرديم که اقصي نقاط مردم استان از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

 

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي استان همدان در اين مراسم گفت : زمين اين پروژه توسط اهالي تامين شد که ساختمان آن با اعتبار 40 ميليارد ريال و زيربناي 110 مترمربع احداث شد.

 

حبيب اله معصومي افزود : با افتتاح اين پايگاه که دهمين پايگاه شهري همدان مي باشد مراکز فوريتها برابر سرانه جمعيتي استاندارد براي 600 هزار نفر جمعيت در شهر همدان تامين و تکميل شد.

 

وي افزود : تا سال 92 در شهر همدان 7 پايگاه درشهر همدان و 40 پايگاه در استان داشتيم که با برنامه ريزي بعمل آمده در دولت هم اکنون به  51 پايگاه افزايش يافته است.

 

اين پايگاه اورژانس بنام شهيد نعيمي نامگذاري و با حضور خانواده اين شهيد و بدست فرزند شهيد افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان